Vladimír Matuščin: Kdyby nebyla INSIA, tak by trpěla buď rodina, nebo firma


			Vladimír Matuščin: Kdyby nebyla INSIA, tak by trpěla buď rodina, nebo firma

INSIA je dnes první volbou pro mnoho úspěšných pojišťovacích specialistů. A to hlavně proto, že jim usnadňuje práci, pomáhá s legislativou a umožňuje vydělat více peněz. Bylo tomu vždy tak? Zavzpomínejme s Vladimírem Matuščinem, jaká byla INSIA před lety.

Jaké byly vaše začátky v INSIA?

Na začátku jsem byl malý makléř. Měl jsem tři obchodníky, které mám dodnes. Věděl jsem, že když nás bude více, tak to stejně bude znamenat jen další práci pro mě, protože jsme tenkrát všechno řešili v Excelu. Hledal jsem proto software, který by nám usnadnil práci. Na internetu jsem narazil na Yetiho. Vycestoval jsem proto do Prahy, kde mi bylo řečeno, že můžu program koupit za 1 000 000 Kč. Když jsem řekl, že za to tolik peněz nedám, tak přišel návrh na spolupráci, sdílení, přispívání a společný rozvoj Yetiho.Insia_nove

Z počátku jsem odmítal, protože jsem si myslel, že nikoho nepotřebuji. Chtěl jsem jen software, nic víc. Když jsem nad tím ale začal hlouběji uvažovat, došel jsem k závěru, že to není až tak špatný nápad.

Bylo mi totiž jasné, že ty největší hráče už nedoženu. Jediná šance, jak je doběhnout, byla spojit se, podílet se na rozvoji, využívat všechny výhody a mít nejlepší podmínky od pojišťoven.

V roce 2004 jsem se proto zúčastnil Velké říjnové pojišťovací revoluce, kde slavnostně odstartoval projekt INSIA. Smlouvu jsme podepisovali až v roce 2005, na konferenci pojišťovacích makléřů SIBAF. Od té doby jsem začal jezdit po Slovensku a hledal podobné firmy, tehdy konkurenty, dnes už kolegy. Musel jsem jim vysvětlit, že sice děláme to samé, máme stejné licence, ale každý jsme z jiného města, a tak si nekonkurujeme. Vysvětlit jim výhody spolupráce. A už tehdy se ukázala síla Yetiho. Umožnil nám spojit se, komunikovat mezi sebou, sdílet kontakty, dokumenty a informace. Přitom jsme si každý dělali na svém, pečovali o své klienty. A tak jsme začali spolupracovat. Vybudovali jsme velkou firmu z několika menších firem.


Mohlo by vás zajímat: Prezídium AČPM zvolilo své vedení. Kdo se stal novými místopředsedy?


Změnilo se něco od doby, co jste v INSIA?

Změnilo se toho hodně. Když jsem v INSIA začínal, tak první školení Yetiho trvalo cca 4 hodiny. Dnes 4 hodiny vysvětlujeme jen to, jaké všechny výhody, aplikace, sjednavače, srovnávače, kalkulačky může makléř při své práci v INSIA používat, aby pracoval maximálně efektivně a vydělal si co nejvíce. Už tenkrát jsem věděl, že bez technologií to nepůjde. Jsou to drahé hračky a stojí obrovské množství peněz. Softwaru je jedno, jestli ho používá jeden nebo tisíc lidí, vývoj funkcí stojí pořád stejně. Díky tomu, že se nás na rozvoji Yetiho podílelo hodně, tak jsme vždy měli ty nejlepší aplikace, kalkulátory, prostě vše, co by měl moderní makléř mít, aby mohl v dnešní době fungovat. Dnes chce klient všechno hned, nechce na nic čekat. Máme po ruce spoustu vychytávek, které nám usnadňují práci a méně administrativy.

Co váš nejsilnější zážitek?

Jeden z nejsilnějších zážitků jsem prožil v roce 2006, když se mi narodila dvojčátka. Dodnes mám před očima, jak sedím na gauči, v jedné ruce držím měsíčního syna, v druhé držím notebook, který si opírám o nohu a přes Yetiho řeším pracovní věci, které bych za normálních okolností musel řešit v práci, musel bych se sbalit, vycestovat, sednout do auta, zajet do práce a teprve pak se opět vrátit domu. Já mohl díky Yetíkovi pracovat už v roce 2006 z domu. V době, kdy většina makléřů měla jen vytáčecí internet a pomalu nevěděli, co je to email, já už uměl efektivně pracovat z domu, budovat firmu a zároveň vychovávat děti. Kdyby tu INSIA nebyla, tak by trpěla buď moje rodina, nebo firma. Silně na mě působilo i první setkání sítě v prosinci roku 2006. Na společném setkání se nás sešlo dvanáct. Dnes už jsou z nás dlouholetí kolegové, někteří dokonce rodinní přátelé. Už tenkrát se dalo hovořit o tom, že jsme síť. Dnes je nás 80, což už je rozhodně větší síť.


Mohlo by vás zajímat: Senát odmítl daňový balíček. Podle Schillerové se pojišťovny neřídí pravidly


Jak moc se změnila INSIA oproti době, kdy jste v ní začínal?

Mně se líbí, že se v jistém slova smyslu INSIA nezměnila. Od dob, co jsem objížděl Slovensko a uzavíral smlouvy s novými kolegy, je filozofie stále stejná. Pořád jsme transparentní, nic se netají, všechno se prezentuje tak, jak to opravdu je. Je to skutečně partnerství rovných, sdílíme informace, úspěchy i neúspěchy. Co je ve smlouvě, to platí. Každý se stará o to, aby měl větší byznys a abychom společně rostli.

Jak hodnotíte spolupráci po letech?

Jako v každém vztahu jsou dobré i zlé chvíle. Zlých chvil nebylo mnoho, ale každá z nich nás posunula. To, že spolupracuji s INSIA 15 let a z těch původních 12 kolegů je nás stále 11, mě jen utvrzuje v tom, že to bylo správné rozhodnutí. Jsme spokojení, a proto to funguje. Oproti konkurenci má INSIA už od začátku obrovskou výhodu. Má nastavenou spolupráci tak, že když makléř není spokojený, může kdykoliv odejít. Výpovědní lhůta je tři měsíce, nejsou tu žádné smluvní pokuty, zákazy činnosti atp. Když makléř zjistí, že INSIA není to, co hledal, může si vzít svůj kmen, vše co vybudoval a jednoduše jít vlastní cestou. A protože INSIA přistupuje stejně ke všem makléřům, musí se přirozeně snažit, aby byli makléři spokojení a měli vše, co k práci a růstu potřebují. Na číslech je jasně vidět, že rosteme. Přibývají obchodníci i koordinátoři. To proto, že v INSIA je dobrá jak filozofie, tak lidi, kteří ji tvoří. Navíc nám nahrává doba digitalizace, je tu spoustu příležitostí, co zlepšit, kam investovat peníze a jak si usnadnit práci.


Mohlo by vás zajímat: Průměrná mzda vzrostla reálně o 4,0 %. Jak je na tom pojišťovnictví?


Chcete ještě něco někomu vzkázat na závěr?

Rád bych vzkázal něco menším makléřům, kteří dělají sami na sebe nebo třeba jen ve dvou lidech. Jsou to lidé, kteří se nemají s kým pobavit o svých problémech. Pohybuji se v byznysu několik let a vím, že každý potřebuje rovnocenného partnera, se kterým se pobaví o svých problémech. Není to o tom, že vám kolega musí se vším pomoci. Někdy bohatě stačí, když se svěříte a zjistíte, že stejný problém neřešíte jenom vy. Že ten samý problém mají i další. Člověk pak zjistí, že problém nemusí být jen v něm, ale třeba v pojišťovně, produktech nebo klientech… o dost lépe se vám pak dýchá a máte větší chuť do práce. V INSIA takových partnerů najdete spoustu. 

Zdroj: oPojištění.cz INSIA

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články