Celkový pohled na trh je pravděpodobně zkreslený již zmiňovanou nekonzistencí v reportovaných datech za Komerční pojišťovnu. Z tohoto důvodu nemusí být přesný ani graf na Obr. 8. Nicméně i po zreálnění dat za Komerční pojišťovnu (přesun 600 miliónů z jednorázů do běžně placeného) je tato pojišťovna nejsilnější. Z ostatních získala nejvíce jednorázově placeného pojistného ČSOB Pojišťovna, která navýšila objem o 760 miliónu, což je více než 50% nárůst. Ještě rychleji rostlo jednorázové pojistné u Pojišťovny ČS (o 1,1 miliardy, což je téměř o 109 % více). Nicméně je u všech těchto pojišťoven podíl jednorázově placeného pojistného příliš vysoký a stále roste.
U jednorázů se naplno projevuje rozdíl mezi skupinami – absence bankovního prodejního kanálu v případě PPF. Nicméně platí, že tato skupina dosahuje obecně přijímaného „bezpečného“ rozmezí pro podíl jednorázového pojistného – 10–20 %, zatímco VIG je tomuto rozmezí výrazně vzdálena a podíl jednorázů v jejím případě nadále roste.
Kateřina Lhotská

Komentáře
Přidat komentář