1Q 2020: Ztráta z investic u Berkshire Hathaway. Ping An získala 9 mil. klientů


			1Q 2020: Ztráta z investic u Berkshire Hathaway. Ping An získala 9 mil. klientů

Některé pojišťovny a zajišťovny zveřejnily předběžné neauditované finanční výsledky za 1. čtvrtletí 2020. V tomto článku je na základě vybraných klíčových údajů prezentován „výkon“ skupiny Berkshire Hathaway a Ping An.

Berkshire Hathaway

Skupina Berkshire Hathaway (USA) zveřejnila tentokrát k finančním výsledkům poměrně stručné tiskové sdělení. Z něho vyplývá, že koronavirová krize měla na tuto investiční a pojišťovací skupinu obrovský dopad. Dokládají to zvláště tyto údaje:

  • čistá ztráta přiřaditelná akcionářům Berkshire Hathaway dosáhla v 1. čtvrtletí 2020 výše 49,76 mld. USD. V 1. čtvrtletí 2019 byl vykázán zisk ve výši 21,7 mld. USD;
  • na výše uvedené ztrátě zaznamenané v 1. čtvrtletí 2020 se podepsala v rozhodující míře ztráta z investic ve výši 55,4 mld. USD;
  • provozní zisk v 1. čtvrtletí 2020 činil 5871 mil. USD a v 1. čtvrtletí 2019 pak 5555 mil. USD. To značí, že zůstal v zásadě na stejné úrovni. Jeho skladba byla následující:

Berkshire Hathaway tabulka


Mohlo by vás zajímat: Věštírna Martina Podávky: Vize férového ŽP se naplnila!


Ping An

  • provozní zisk mateřské společnosti přiřaditelný akcionářům se v 1. čtvrtletí 2020 zvýšil o 5,3 % na 35 914 mil. RMB (1 CNY/RMB = 0,14 USD; 22. 5. 2020);
  • Ping An získal v 1. čtvrtletí 2020 neuvěřitelných 8,71 mil. nových retailových klientů, z nichž 34,7 % bylo uživateli internetu. Celkově přesáhl počet retailových klientů hranici 200 mil.;
  • životní a soukromé zdravotní pojištění zaznamenalo stabilní vývoj. Provozní zisk po zdanění vzrostl v tomto segmentu podnikání v 1. čtvrtletí 2020 oproti stejnému období předchozího roku o 23 % na 24 556 mil. RMB. Z důvodu pandemie společnost využila příslušných technologií k přípravě inovativních online provozních modelů a vytvořila si tak předpoklady pro růst podnikání v období po pandemii;
  • neživotní pojištění (bez soukromého zdravotního pojištění) si uchovalo vynikající kvalitu podnikání s kombinovanou kvótou v 1. čtvrtletí 2020 ve výši 96,5 %, která je lepší ve srovnání s celým čínským pojistným trhem a také lepší o 0,5 procentního bodu oproti 1. čtvrtletí 2019. Z důvodu pandemie COVID-19 spustila skupina Ping An novou likvidaci škod (v názvu této služby je uvedeno, že je to služba “na jedno kliknutí“), která umožňuje vyřizování pojistných událostí bez fyzického kontaktu kdykoli a kdekoli;
  • skupina Ping An byla úspěšná nejen v pojištění. Výnosy banky byly v 1. čtvrtletí 2020 oproti 1. čtvrtletí 2019 vyšší o 16,8 % a čistý zisk narostl o 14,8 %;
  • v průběhu pandemie zajišťoval Ping An aktivně poradenství v oblasti zdravotních rizik. Téměř 400 000 zaměstnanců této skupiny byly umožněno pracovat z domova, a to i díky vytvoření technologických podmínek pro online komunikaci včetně audio- a video-konferencí.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články