Zurich opouští logo s písmenem Z a prodá svá aktiva v Rusku


			Zurich opouští logo s písmenem Z a prodá svá aktiva v Rusku

Písmeno Z, které skupina Zurich používá jako své logo, se dostalo kvůli válce do negativních konotací. Z je nyní obecně považováno za symbol podpory ruského prezidenta Putina a jeho invaze na Ukrajinu. To donutilo pojišťovnu přehodnotit svůj branding. Současně společnost Zurich oznámila, že hodlá prodat své aktivity v Rusku, jež budou v budoucnu nést jiný název.

„Dočasně jsme přerušili používání písmene Z jako našeho loga na sociálních sítích, kde se doposud vyskytovalo izolovaně a mohlo by být dezinterpretováno,“ sdělili zástupci skupiny Zurich deníku The Telegraph. Panuje obava, že by mohlo být vnímáno jako proputinovský postoj. „Situaci dále monitorujeme a jsme připraveni přijmout další opatření, pokud by byla potřeba. Naše logo s písmenem Z je tady asi 150 let. Je to důvěryhodná značka, nicméně musíme se vypořádat i s novou situací a adekvátně reagovat.“


Mohlo by vás zajímat: Konference IE v Praze: Kde leží možnosti k lepší ochraně klienta?


Písmeno Z se od okamžiku invaze na Ukrajinu objevuje na výzbroji ruské armády, ale také na tričkách nebo v propagandistických klipech a videích ve prospěch agresorů. Společnost Zurich válečné aktivity Rusů hned po zahájení vpádu na ukrajinské území odsoudila. Považuje je rovněž za ohrožení demokracie a svobody v celém regionu.

Odchod z Ruska

Během května oznámilo vedení skupiny Zurich Insurance Group, že se usneslo prodat své podnikatelské aktivity v Rusku 11 členům tamního týmu. Odprodej samozřejmě bude ještě podléhat schválení lokálních regulatorních orgánů. Pod novými vlastníky bude pojišťovna operovat nezávisle a pod jinou značkou, protože Zurich už nehodlá dále provozovat obchod v Rusku. Novým majitelům by ale byl k dispozici profesionální tým lokálních zaměstnanců s akumulovaným know-how a expertízou v oboru, což by jim umožnilo kontinuálně pokračovat v pojišťování.


Mohlo by vás zajímat: Markéta Šichtařová: Krutá pravda o zdražování


Dosavadní Zurich Rusko je neživotní pojišťovna s podílem 0,3 % na tamějším trhu. Hlavní náplní činnosti byla podpora aktivit mezinárodních zákazníků podnikajících v Rusku. V roce 2021 činilo ruské hrubé předepsané pojištění asi 34 milionů USD. Z této částky byly jen 3 miliony USD vybrány od lokálních klientů.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články