Svůj názor na vývoj českého pojistného trhu v uplynulém roce tu vyjádřili renomovaní odborníci i kolegové z konkurenčních pojišťoven, a nechtěl bych proto opakovat, co zde zaznělo již z mnoha stran. Trochu více bych se proto zaměřil na to, abych čtenářům serveru oPojisteni.cz stručně přiblížil, jaké byly výzvy v minulém roce a jaké budou nejdůležitější výzvy roku 2025, viděné naším měřítkem.
Po založení organizační složky PREMIUM Pojišťovny v České republice v roce 2023 se rok 2024 nesl ve znamení nástupu nových kolegů, intenzivní přípravy nových produktů a silného růstu. Posílili jsme tým korporátního underwritingu pod vedením Karla Běhana a nastoupil k nám nový obchodní ředitel Radek Baštýř, který buduje tým obchodních manažerů. V našich řadách jsme přivítali další špičkové odborníky v oblasti podnikatelského pojištění a likvidace pojistných událostí. Zároveň jsme se přestěhovali do nových kanceláří v pojišťovácké lokalitě v Praze – Karlíně, do budovy IBC v Pobřežní ulici.
Mohlo by vás zajímat: Martin Švec: Technologie, kvalita a péče o klienty jsou klíčem k úspěchu
Ačkoliv jsme rok 2024 zasvětili především budování týmu a přípravám nového produktu určeného pro malé a střední podnikatele, zaznamenali jsme i nárůst v objemu předepsaného pojistného. Samozřejmě jsme s napětím čekali, jak se našich klientů dotknou zářiové povodně, a zároveň i ověřovali, zda obstojíme v této zatěžkávací zkoušce. Důležitou otázkou byla i reakce našich zajistitelů na případně rozsáhlejší škody. Ale díky našemu zatím menšímu portfoliu v České republice a společnému zajištění se čtyřikrát větší „sesterskou“ organizační složkou na Slovensku, kterou povodně nezasáhly v takové míře, se nám podařilo obhájit silný zajistný program i pro další rok.
Jsme pyšní na to, co jsme v roce 2024 dokázali a pro rok 2025 máme ještě ambicióznější plány. Letošní rok přinese pojistnému trhu mnoho příležitostí, ale i výzev. V reakci na častější výskyt živelních pohrom porostou náklady na zajištění, což může vést ke zpřísnění podmínek a tlaku na udržení vyrovnaného zajišťovacího programu. Zároveň pokračuje trend digitalizace, kdy klienti stále více preferují online sjednání. Věřím, že naše zaměření na inovace, kvalitní servis a budování dlouhodobých partnerských vztahů nám pomůže tyto výzvy úspěšně zvládnout a dále růst.
Naším cílem je navýšit objem pojistného o zhruba 30 % a také rozšířit síť obchodních partnerů. V druhé polovině chceme začít pracovat také na dalších produktech a rozšířit naši nabídku o pojištění domácností či bytových domů. Hlavním naším tahákem bude spuštění SME portálu pro malé a střední podniky, s nímž jsme na Slovensku posbírali již řadu ocenění (Zlatá minca nebo SIBAF) a který si získal popularitu zejména díky jednoduchosti sjednání, širokému základnímu rozsahu a vysoké variabilitě.
Mohlo by vás zajímat: Dušan Quis: Klimatické změny mění pravidla hry. Allianz je připravena
V první polovině roku 2025 plánujeme otevřít kancelář také na Moravě, abychom byli ještě blíže našim moravským obchodním partnerům. Vedle toho k nám brzy nastoupí noví kolegové a kolegyně do týmu obchodu, produktového managementu, marketingu i likvidace.
Dále se chceme výrazněji představit širší veřejnosti, navázat nové spolupráce s pojišťovacími zprostředkovateli a posílit podporu i vzdělávání těch stávajících. Všem našim partnerům tímto děkujeme za důvěru, jíž se nám v počátcích působení na českém pojišťovacím trhu dostalo.
Věřím, že díky pečlivé přípravě procesů, produktů a obchodních vztahů se nám daří budovat silnou pojišťovnu, která v roce 2025 českému pojistnému trhu přinese nejen další kvalitní produkty, ale doufáme že také vítané osvěžení.
Jan Klíma
Ředitel PREMIUM Pojišťovny, pobočky Česká republika
Komentáře
Přidat komentář