Koronavirová krize povzbudila digitální obchod s uměním


			Koronavirová krize povzbudila digitální obchod s uměním
19.8.2020 Spektrum

Čím se zabavil člověk během pandemie a všeobecné karantény? Někteří kupovali umělecké předměty. Věnovali čas tomu, aby se potěšili svými sbírkami, a případně je také „aktualizovali.“

To alespoň tvrdí Janna-Lena Baierle, upisovatelka rizik pro soukromé sběratele ve společnosti Hiscox. Ale vedle nakupovací nálady se objevily na trhu umění ještě i další trendy a proudy, které ho změnily. Zákazníci a zástupci galerií si na ně budou muset zvyknout.

Podle zprávy společnosti Hiscox nazvané Hiscox online Art Trade Report stouply v loňském roce on-line nákupy uměleckých a sbírkových předmětů v USA o 4 % a celkově generovaly obrat ve výši 4,82 miliardy USD. Růst sice v posledních letech o něco slábne, ale přesto lze podle výsledků zprávy usuzovat s optimismem na budoucnost tohoto odbytového kanálu. Velká většina on-line platforem zabývajících se prodejem umění (80 %) očekává podle studie růst obchodů v nadcházejících 12 měsících a 65 % dotázaných je přesvědčeno, že účinky pandemie budou mít na digitální obchod s uměním „trvalý a transformativní vliv.“


Mohlo by vás zajímat: Dlouhodobá péče na rozcestí. Jak mohou komerční pojišťovny pomoci?


Očekává se také konsolidace uměleckého trhu, přičemž 67 % oslovených prodejců z obchodních platforem uvedlo, že on-line trh bude v nadcházejících 5 letech jedním z mála globálně rostoucích a agilních hráčů, kteří budou dominovat.

O co mají klienti zájem

Zákazníci vědí přesně, co chtějí a co na internetu shánějí. Necelá třetina (32 %) „pase“ po výtvarném umění. Další v pořadí zájmu jsou hodinky a šperky (23 % a 23 %). Klienti rovněž rádi nakupují dekorativní umění a nábytek. A to všechno musí být pojištěno, také při digitálních obchodech. „Pro takové krytí je nezbytný osobní kontakt, který lze ovšem zorganizovat i virtuálně,“ vysvětluje Janna-Lena Baierle. „Abychom zákazníky podpořili optimálním způsobem, snažili jsme se jim nabídnout nejen kancelářské setkání, ale také videoschůzky. Během pandemie se to setkalo s pozitivním přijetím.“

A tato nová forma komunikace by se do budoucna měla stát pevnou součástí spolupráce a nabídky pro zákazníka. Digitalizace tady sehrála příznivou roli pro obě strany.


Mohlo by vás zajímat: Swiss Re: Po COVID-19 by mělo nastat v globálním pojišťovnictví rychlé zotavení


Vliv změn na pojištění umění

Ve zprávě popsané trendy a vývoj mají svůj vliv i na pojištění v oblasti umění. Myslitelné a moudré by bylo, kdyby pojišťovny vešly urychleně do kontaktu s nastupujícími budoucími „Global Art Players“. Stoupající obchod uskutečňovaný na internetu vyžaduje expertní pojistná řešení, jejichž význam poroste. A to nejen pro daný prodávaný předmět, ale i pro jeho transport a také pro garanci platby.

Také pojišťovací zprostředkovatelé by měli být v kontaktu s klientem, aby už před okamžikem koupě vyjasnili způsob získání, dopravu a následné pojištění. Report ukazuje, že tato sféra sílí, a tudíž poroste i poptávka po pojištění.


Mohlo by vás zajímat: Jak si vede budoucí výkonný ředitel GDV Jörg Asmussen?


Hiscox Online Art Trade Report 2020 je osmou výroční zprávou tohoto druhu. Výzkum uskutečnila specializovaná agentura ArtTactic zaměřená na vývoj trhu s uměním. Během února a března 2020 sbírala data formou rozhovorů s managementem a CEO z 44 on-line platforem zřízených na prodej umění.

Během období březen až květen 2020 pak ještě uskutečnila agentura speciální šetření ohledně účinků covidu-19 na tuto digitální branži. Zatím firma Hiscox zveřejnila pouze část zjištění. Během roku chce ještě informovat detailněji o digitálním spotřebním chování v oblasti umění a o technologických službách v oblasti umění.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články