Německo: Kvůli koronaviru budou lidé "digitálnější"


			Německo: Kvůli koronaviru budou lidé "digitálnější"

Omezení způsobená pandemií koronaviru citelně ovlivnila každodenní zvyklosti v Německu. Ale přinesla i některé „užitečné“ důsledky: mnoho Němců vyřizuje své záležitosti a obchody stále více digitální cestou. Jak ukazuje studie zpracovaná agenturou Yougov na objednávku společnosti Friendsurance, zejména mladí lidé afinitní on-line řešení využívají nyní ještě více možností.

Dvě třetiny německé populace (64 %) využily ke komunikaci od začátku koronavirové krize digitální videokonferenci jako jsou Skype nebo Zoom. V budoucnu bude každý desátý respondent ve studii užívat video-chat častěji než dříve pro udržování svých přátelství a jiných kontaktů. V mladší věkové kategorii dokonce ještě podstatně častěji: ve stáří do 25 let to zamýšlí dělat 18 %, ve věku 25 až 34 let 17 %. Pod průměrem všech jsou jen lidé ve věku 45 až 54 let (8 %) a starší (6 %).

Ve věcech bankovnictví a pojišťovnictví většina dotázaných už před krizí měla zkušenost s digitální nabídkou (79 %). Každý desátý z této skupiny nyní uvedl, že bude s bankou a pojišťovnou ještě více v on-line kontaktu než doposud a bude s nimi vyřizovat touto cestou více než doposud.


Mohlo by vás zajímat: ČAP k 1Q 2019: Pojistný trh prozatím roste o 5,6 %. Kde už nastal propad?


Překvapivý závěr

Ukázalo se, že nejen mladí, ale i oslovení ve věku 55+, u nichž jinak nelze vysledovat skoro žádné digitalizační efekty kvůli koronaviru, chtějí být o 6 % častěji on-line než doposud. „Doufáme velmi, že tu nejhorší fázi koronavirové pandemie překonáme brzy. Ale i přes brzký konec krize věříme, že covid-19 i do budoucna trvale ovlivní chování spotřebitelů. A sice významně posílí poptávka po integrovaných digitálních řešeních, jaké například umožňují pojištění přímo v on-line bankingu, včetně jejich správy a optimalizace. To se bude týkat všech věkových skupin,“ prohlásil Tim Kunde, spoluzakladatel a šéf společnosti Friendsurance.

Friendsurance je mladá pojišťovna, v Německu se sídlem v Berlíně a 100 experty v týmu. Nabízí především on-line pojištění přes smartphony pro retail. Na americkém kontinentu přinesla společnost v roce 2007 první koncepci peer-to-peer pojištění. Od roku 2017 podniká rovněž v digitálním bankopojištění.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články