V roce 2020 zemřelo na silnicích v Německu celkem 2 719 osob. Loňský rok vykázal i výrazný pokles lidských obětí při nehodách v porovnání s rokem 2019, posledním „normálním“ předcovidovém roce (2019: 3 046 obětí). Loňská statistika vykázala rekordně nízké počty usmrcených lidí: šlo o nejnižší stav od počátku sledování před více než 60 lety. Také počet zraněných osob loni ve srovnání s rokem 2020 klesl, a sice o 2 % na přibližně 321 000 lidí.
Dohromady německá policie v roce 2021 registrovala 2,3 milionu dopravních nehod, což bylo naopak o 3 % více než v roce 2020. U 2,1 milionu kolizí zůstalo naštěstí jen u majetkové „plechové“ škody (meziročně + 4 %). Počet nehod, při nichž došlo na újmu na zdraví osob, tedy nehod se zraněním nebo usmrcením člověka, meziročně ubylo o 2 % na přibližně 258 000 událostí.
Mohlo by vás zajímat: Škody z kybernetického pojištění kvůli válce porostou
Obraz dopravních nehod z roku 2021 byl z velké míry opět určování koronavirovou pandemií. Podle prvních odhadů vedly zejména dílčí a úplné lockdowny, tedy home office, domácí výuka a omezení pohybu obyvatelstva k podstatnému úbytku provozu na německých komunikacích, a také k poklesu ujetých kilometrů u většiny motoristů v porovnání s předpandemickou érou.
Nejvíce obětí měly německé dopravní nehody v měsících červenec, červen a září 2021. Naopak leden a únor 2021 byly prakticky na polovině maxim z letních měsíců. Nejvíce usmrcených hlásily loni Bavorsko (i když meziročně dosáhlo největšího absolutního zlepšení) a Severní Porýní-Vestfálsko. Naopak si pohoršil nejvíc Hamburk, kde meziročně přibylo o 3 % více nehod s újmou na zdraví a zemřelo o 5 osob více. Ještě horší byl růst počtu obětí v relativně malé spolkové zemi Sársko, kde jich loni přibylo 8.
Mohlo by vás zajímat: Markéta Šichtařová: Princip potřebnosti nahradil zásluhovost. Kdy bude líp?
Ubylo mrtvých cyklistů a chodců
Detailní výsledky jsou zatím k dispozici za období leden až listopad 2021. Ty ukazují, že téměř u všech skupin účastníků silničního provozu se projevil pozitivní pokles smrtelných obětí v porovnání s rokem 2021. Nejsilnější redukci lze sledovat za prvních 11 měsíců loňského roku u cyklistů bez pohonu: úmrtí na silnicích ubylo v Německu meziročně o 50, tedy o 18 %. Druhou skupinou s velkým úbytkem jsou chodci, kde se počet usmrcených meziročně snížil o 45 osob, a tedy o 14 %. Klesl také počet mrtvých na elektrokolech (-12 osob neboli – 9 %). Toto byla skupina, která naopak loni výrazně vzrostla. 997 osob nalezlo smrt při dopravní nehodě jako cestující ve vozidle, což znamenalo meziročně rovněž pokles o 64 lidí (- 6 %). Naopak vzrostl počet lidských obětí mezi pasažéry v nákladní dopravě (+ 18 % na 134 osob).
Komentáře
Přidat komentář