Daniel Schreiber hovořil doslova o „očištěné ztrátě EBITDA“, jež by mohla v letošním roce činit mezi 275 až 290 miliony USD. Pro porovnání: loňská ztráta vyšplhala na 184,2 milionu USD. Po nepříznivém vývoji a změnách produktového mixu společnosti stoupla ztrátová kvóta ve 4. čtvrtletí 2021 o 20 % oproti předchozímu roku. Současně ale vedení informovalo akcionáře, že výsledky 2022 budou vypadat ještě hůře.
Mohlo by vás zajímat: Evropské regulační orgány varují spotřebitele před riziky kryptoaktiv!
Daniel Schreiber se vyjádřil takto: „Vycházíme z toho, že rok 2022 bude rokem špičkové ztráty, a EBITDA se zlepší následující rok.“ Současně vyslovil prognózu, že Lemonade koncem tohoto roku a v letech následujících bude schopná využívat schopnosti strojového učení za účelem snížení škodní kvóty. Současně hodlá redukovat i nákladovou kvótu cestou automatizace. „V letošním roce založíme naši sílu pro nadcházející fázi růstu,“ vyložil záměry a dodal, že diverzifikované portfolio produktů zahrnující nyní pojištění nájemníků, majitelů domů, domácích zvířat, životní pojištění a pojištění vozidel umožní společnosti sílit cross-sellingem stávajících zákazníků a také nástroji ke zvýšení jejich loajality.
Provozní náklady Lemonade stouply ve 4. čtvrtletí 2021 o 89 % na 84,5 milionu USD. Pozitivní je, že dokázala redukovat náklady na prodej a marketing. Naopak břemenem pro společnost Lemonade v roce 2021 bylo zvýšení jejího čistého škodního poměru o 22 % na 93 % ze 71 % v roce 2020. Podle vedení společnosti je za ztrátou několik starších velkých škod, pro něž bylo zapotřebí dovytvořit rezervu. Velké škody se vyskytly zejména v segmentu pojištění majitelů domů. Mezi ty patřila například ztráta jednoho celého domu v hodnotě okolo milionu USD. Ukazuje se, že několik málo takto velkých škod může s ohledem na výši zaslouženého pojistného brutto podstatně změnit kvótu ztráty firmy.
Mohlo by vás zajímat: Berkshire Hathaway kupuje za 260 miliard korun pojišťovnu Alleghany
V dopise akcionářům za 4. čtvrtletí společnost uvádí, že věří, že se dostala do bodu, kdy dokončila těžký úkol nutný k tomu, aby nastoupila příští rok cestu k ziskovosti. I když vyvíjet nové produkty a nové technologie bude zapotřebí stále, vedení Lemonade věří, že poprvé bylo dosaženo kritického objemu obojího, což umožňuje přesunout zdroje na využití již vzniklých technologií ke snížení poměru nákladů díky automatizaci a poměru ztrát díky strojovému učení. Současně už bude volná cesta k růstu, právě díky plánovanému propojišťování stávající klientely a také vázacích nástrojů k jejímu udržení.
Společnost Lemonade tak sice aktuálně prodělává velké peníze nejednomu investorovi, ale podle vyjádření manažerů se zdá, že se blýská na lepší časy. Celkově je Lemonade podle analytiků i nadále vysoce rizikovou a výnosnou investicí. Lemonade má obrovský potenciální dosah a manažerský tým, který má ambice narušit pojišťovnictví, jak ho známe. Společnost ale není pro investory se slabými nervy.
Mohlo by vás zajímat: Škody z kybernetického pojištění kvůli válce porostou
Lemonade je pojišťovací společnost založená v roce 2015 s velkými ambicemi narušit proces nákupu pojištění a vyřizování pojistných událostí. S využitím umělé inteligence a zkušeností získaných od renomovaných behaviorálních ekonomů, jako je Dan Ariely (který působil jako ředitel společnosti Lemonade pro behaviorální výzkum a v roce 2008 získal Nobelovu cenu), společnost Lemonade zjednodušila proces nákupu pojištění a umožnila zákazníkům zakoupit pojistky během několika minut prostřednictvím konverzace s chatovacím botem (AI Maya).
Komentáře
Přidat komentář