Lemonade vstupuje na burzu v New Yorku


			Lemonade vstupuje na burzu v New Yorku
30.7.2020 Zahraničí

Americký online pojistitel Lemonade vstoupil na burzu v New Yorku. Podle něj se jedná o „malý krok pro Lemonade, ale velký krok pro globální odvětví Insurtechs“.

Lemonade během IPO prodala 11 milionů akcií s cenou 29 dolarů za kus a vydělala něco přes 300 milionů dolarů. Investorům tak nabídla zhodnocení počáteční investice o 444 milionů dolarů, podíváme-li se na uzavírací cenu ve výši 69,41 dolaru za akcii. Společnost Lemonade tak vzrostla o 138 procentTo je pro společnost, jejíž hotovost a ekvivalenty hotovosti činily před IPO 567 milionů dolarů, skutečným úspěchem.


Mohlo by vás zajímat: V první polovině roku zaniklo 7688 firem


Celkové příjmy Lemonade se v prvním čtvrtletí více než zdvojnásobily na 26,2 milionu dolarů. Spotřebitelé museli kvůli koronaviru zůstat doma, Lemonade ovšem ještě před pandemií využívala strojového učení umělé inteligence, aby lépe zvládala vyhodnocovat rizika a vyřizovat reklamace. K tomu jí slouží roboti AI Maya a AI Jim. Společnost tak může uzavírat pojištění i na dálku a bez fyzického kontaktu s klientem. Ani nepokoje kvůli rasismu, které nyní hýbou Spojenými státy, firmě nijak zvlášť neškodí. AI Maya a AI Jim můžou s klienty chatovat, ať už jsou kdekoli, a Lemonade tak dále směle nabízí pojištění i v době karantén.

V souvislosti se vstupem na burzu formuloval tento pojistitel svůj další cíl. Lemonade se chce stát „nejoblíbenějším“ pojistitelem na světě. Podle redakce Versicherungswirtschaftheute by se prý lépe hodila slova „nejvíce vydělávající“ pojistitel, což by se ovšem nehodilo k image tohoto amerického pojistitele, který chce pojišťování rozvíjet jinak než konkurence, resp. tradiční pojistitelé. Filosofie Lemonade je jednoduchá. Nabídka musí být předložena digitálně a rychleji ve srovnání s konkurencí a přirozeně musí být optimální pro klienta. Lemonade je již aktivní v Německu a Nizozemsku.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Mám fofr, že se nemůžu ani…


Strategie Lemonade je formována veterány v oblasti IT Danielem Schreiberem a Shai Winingerem. Schreiber pracoval dlouhou dobu ve vedoucí pozici u společnosti Sandisk, která je považována za největšího výrobce paměťových karet a záznamových médií na bázi flash pamětí. Wininger byl mimo jiné zakladatelem kreativního portálu Fiverr, který je kótován na burze. Společnost Lemonade používá vyspělou techniku, například umělou inteligenci, a chatbots, aby klientům připravila nabídku šitou na míru.   


Mohlo by vás zajímat: Koronavirus zapůsobil největší průmyslové přerušení od druhé světové války


Lemonade byla založena v roce 2016, má sídlo v New Yorku a v současné době je oceňována na 1,6 mld. USD. To je méně než v minulém roce, kdy v rámci příslušného kola financování byla její hodnota odhadována na 2,1 mld. USD. Je třeba upozornit, že na tomto loňském financování se podíleli někteří významní investoři jako Softbank, Allianz, Alphabet a společnost GV.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články