„Když si vezmeme například oblast vozidel, přiznám se, že jsem očekával daleko rychlejší vývoj, co se hybridů a elektroaut týče. A to nemám na mysli pouze spotřebitelské využití, ale problémy s nimi jsou i v našem oboru. Po počáteční toleranci v cenotvorbě, kdy jsme to vnímali velmi ekologicky a tarifovali je na nejspodnější možné cenové úrovni se postupně ukazuje, že z pohledu autopojištění se bude povětšinou jednat o hodně rizikovou kategorii vozidel. A to jak z hlediska povinného ručení, tak i havarijního pojištění. Praxe v Německu již nyní ukazuje, že náklady spjaté s havárií elektromobilu bývají vyšší než u aut s klasickým spalovacím motorem. Likvidace má svá specifika, údajně sebemenší poškození baterie či kabelových svazků má vždy vést ke kompletní výměně baterie. V případě totálních škod je problematická hodnota obvyklé ceny vozidla, kterou významně ovlivňuje životnost baterií," řekl například v podcastu portálu oPojištění.cz generální ředitel České podnikatelské pojišťovny Jaroslav Besperát.
„Tuto praxi potvrzují i naši likvidátoři. Podle České kanceláře pojistitelů zatím vychází riziko škody o 17 % vyšší než u vozidel se spalovacími motory. Proto i my v tuto chvíli tarifujeme elektroauta podle výkonu motoru, což dostává cenu někde na úroveň vyšších kubatur. V nedávné době proběhly v médiích obrázky hořícího elektrovozidla, které muselo být uloženo na tři dny do speciální lázně. Takže z hlediska autopojištění u nás optimismus nepřevládá,“ dodal Jaroslav Besperát.
Komentáře
Přidat komentář