ČAAS: Při problémech o vás bude v Chorvatsku postaráno jako doma


			ČAAS: Při problémech o vás bude v Chorvatsku postaráno jako doma
2.7.2018 Tiskové zprávy

Do Chorvatska každoročně míří na letní dovolenou desítky tisíc Čechů a nejčastěji k tomu volí individuální dopravu automobilem. Ani v Chorvatsku se však českým řidičům nevyhýbají problémy s jejich vozidly. 

Ročně využije pomoci asistenční společnosti své pojišťovny (členové České asociace asistenčních společností) zhruba tisícovce motoristů. Od roku 2017 působí u chorvatského Primoštenu dokonce česká odtahová vozidla s českou posádkou, která významně usnadní komunikaci s motoristou v nouzi. Komunikaci v češtině umožňuje v Chorvatsku i řada zdravotnických zařízení, kam české turisty nasměruje operátor asistenční linky v případě nemoci či úrazu. 

Česká „odtahovka“ vloni v Chorvatsku pomohla stovce českých řidičů

Od loňské sezóny se mohou čeští řidiči, které v Chorvatsku potkají problémy s autem, v této dovolenkové destinaci obrátit na odtahové vozy s česky mluvícími techniky. „Během minulého léta tak této asistenční pomoci členů České asociace asistenčních společností využilo více než stovka motoristů,“ shrnuje Marek Jaroš, generální ředitel společnosti Global Assistance a člen ČAAS.

Výhodou je komunikace v českém jazyce, ale také doporučení nejvýhodnějšího servisu, poskytnutí českého náhradního vozidla a v případě potřeby i převoz vozidla na opravu do ČR.


Mohlo by vás zajímat: Starr pokračuje v expanzi a otevírá kancelář v Maďarsku


„Většina asistenčních zásahů byla hrazena z balíčku asistenčních služeb, které mají motoristé sjednaný k povinnému ručení či havarijnímu pojištění. Přes to by se měl motorista před odjezdem ujistit, že má pro zahraničí sjednaný dostatečný rozsah asistenčních služeb s adekvátními limity. Pomoc neodmítneme ani pokud nezbytný rozsah asistenčních služeb motorista sjednaný nemá. V takovém případě motoristovi předem sdělíme, kolik ho pomoc asistenční společnosti bude stát a může si služby uhradit,“ radí Vladimír Fuchs, viceprezident ČAAS a generální ředitel asistenční společnosti Europ Assistance. Pomoc českého asistenčního týmu v Chorvatsku si motoristé přivolají na tel. čísle uvedeném na Zelené kartě (doklad o povinném ručení).

Služby poskytované motoristům českým asistenčním týmem v Chorvatsku:

  • odtah nepojízdného vozidla do místního servisu, případně zpět do ČR a zajištění opravy v ČR
  • zajištění opravy vozidla v Chorvatsku
  • doporučení adekvátní autoopravny
  • zapůjčení českého náhradního vozidla
  • vstřícná komunikace v češtině
  • dobrá rada v češtině, která pomůže situaci vyřešit ve prospěch motoristy

V Chorvatsku vás operátor může poslat do zdravotního zařízení s česky mluvícím personálem

Asistenční společnosti hledají nové cesty pro zkvalitnění poskytovaných služeb. Základem zůstává komunikace s klientem v nouzi prostřednictvím call centra. Kromě operátorů, kteří jsou schopni rychle analyzovat situaci, ve které se klient nachází, jsou k dispozici i zdravotní specialisté.


Mohlo by vás zajímat: Jiří Šindelář: ČASF bude silný hráč na legislativní šachovnici


„Klientům, kteří cestují do zahraničí s cestovním pojištěním, nabízíme možnost komunikovat s naším lékařem pomocí videochatu. Vizuální kontakt mezi lékařem a klientem je obrovský benefit, který pomůže klientovi získat potřebnou jistotu v neznámém prostředí a zároveň pomůže při určovaní potřebné pomoci, kterou bude v destinaci potřebovat a tu mu zajistit. Tato služba získává na oblibě i díky stále dostupnějšímu mobilnímu internetu v zahraničí pro naše klienty, ať už se jedná o hustou síť wi-fi připojení v hotelích nebo nemocnicích nebo stále nižším roamingovým poplatkům v zemích E,“ říká Zbigniew Macura, provozní ředitel Allianz Worldwide Partners pro ČR a SR a člen ČAAS.

Pokud je nezbytná návštěva lékaře, mají členové ČAAS i v Chorvatsku zajištěnu velmi hustou síť smluvních zdravotnických zařízení a lékařů. Některé asistenční společnosti poskytují i službu, v rámci které navštíví lékař pacienta přímo v místě jeho ubytování.

„Nespornou výhodou v chorvatských partnerských zdravotních zařízeních na pobřeží Jaderského moře je minimální jazyková bariéra, často zde totiž pracuje personál, který je schopen komunikovat v češtině. Kvalita i komfort poskytované péče je zde proto srovnatelná jako v ČR,“ doplňuje Vladimir Alidis, ředitel asistenční společnosti Euro-Center.

Zdroj: Česká asociace asistenčních společností (ČAAS)

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články