Havarijní pojištění UNIQA chrání sdílené obytné vozy


			Havarijní pojištění UNIQA chrání sdílené obytné vozy

Globální pandemie koronaviru změnila návyky v trávení volného času a dovolené u většiny naší populace. Strmě vzrostl zájem o individuální cestování v karavanech, jež už v předchozích letech zažívalo boom. Nedostatek na straně nabídky chce řešit mladá firma Campiri nabídkou komerčního sdílení privátních obytných vozidel na bázi peer-to peer (P2P). A UNIQA poskytuje pro tyto transakce havarijní pojištění. Jde o další příklad užitečné kooperace etablované pojišťovny s progresivním startupem.

Campiri a UNIQA v posledních měsících pracovaly na vytvoření programu bezpečného pronájmu obytných vozů od soukromých majitelů, který by maximálně chránil obě strany v případě poškození. Takových vozidel je aktuálně v České republice přes dvacet tisíc, většinu času jsou však odstavená. Campiri chce do příští sezóny agregovat nabídku několika stovek těchto vozidel k pronájmu zájemcům, který bude díky spolupráci s UNIQA plně pojištěn.


Mohlo by vás zajímat: Postřehy Evy Gmentové: Pracovat v bance, nebo pojišťovně? Vítěz je jasný…


Pojištění od UNIQA chrání obě strany P2P transakce

Zásadní pro spuštění projektu byl vhodný havarijní produkt, který pokryje rizika spojená s provozem pro pronajímatele i nájemce. Na trhu dosud neexistovalo příhodné řešení, protože pronájem vozu byl vždy spojen s registrovanou živností a speciálním pojištěním pro komerční provoz. Novou konstrukci produktu pro tento účel přinesla UNIQA. Pojištění se vztahuje na kolize vozidla během jeho provozu na silnici nebo i parkování, k nimž dojde v době pronájmu. „Obytné vozy jsou díky své robustnosti náchylné k poškozením a oděrkám vnějšího pláště, například od větví, anebo při průjezdu užších míst. Při jeho narušení může být škoda docela vysoká,“ podotýká Ladislav Gela, manažer externí distribuční spolupráce UNIQA. Krytí se vztahuje na události nastalé kdekoli v Evropě. Pojistnou částku stanovuje její majitel podle hodnoty obytného vozu.


Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2020 v Česku dle oPojištění.cz


O úhradu pojistky se společně podělí majitel s nájemcem vozu; vše přitom proběhne na platformě Campiri.com. Pojistné se zákazníkovi automaticky spočítá během procesu on-line rezervace, a ten ho jednoduše zaplatí jednou platbou společně se zálohou na obytný vůz. Na rozdíl od ostatních inzertních platforem na komerční pronájem obytných vozů se majitel vozu nevystavuje riziku nepříjemných tahanic s nájemcem, vznikne-li mu na autě škoda.  Pojištění ho totiž v případě poškození či havárie vozu v době nájmu ochrání. „Do budoucna zvažují UNIQA a Campiri spolupráci i v majetkovém pojištění, jež by se vztahovalo na poškození vnitřního pevného zařízení obytného vozu,“ naznačil perspektivy projektu Ladislav Gela. UNIQA aktuálně patří k leaderům v pojištění obytných vozů na českém trhu.

Zájemců o karavaning přibývá

Příliv nových karavanistů lze sledovat na statistikách Ministerstva dopravy. Během prvních sedmi měsíců 2021 se již zaregistrovalo o 217 obytných vozů a 70 karavanů více než za celý loňský rok. Celkově tak letos k měsíci červenci na české silnice vyrazilo 1 477 nových obytných vozů a 507 přívěsů. Zájem o obytné přívěsy přitom slábne a jejich celkový počet dokonce klesá. Ačkoliv stále probíhá registrace nových kusů, větší počet jich majitelé dávají na odpis nebo k likvidaci. Tento trend je patrný již od roku 2016.

Přitom pro většinu zájemců o dovolenou s obytným vozem je půjčení preferovaným řešením, protože jim nedává smysl koupit si obytňák v ceně luxusního osobního auta a potom ho po většinu roku parkovat. Možnost sdílení svých obytných aut přivítala i řada majitelů obytných aut, aby byla více využita a nájemné jim hradilo část nákladů.


Mohlo by vás zajímat: Pojistný obzor: Co přináší připravovaná evropská regulace umělé inteligence?


„V průběhu posledních měsíců registrujeme bez jakéhokoli reklamy přes dvě stě zájemců o pronájem jejich obytného vozu. Když si vezmu, že dnešní půjčovny disponují zhruba sedmi sty vozy, může být námi nabízený peer-to-peer systém tím řešením, které uspokojí rostoucí poptávku,“ komentoval záměr zakladatel a CEO Campiri Lukáš Janoušek.

Podmínky a ceny obytných vozů v případě peer-to-peer pronájmu by měly přibližně odpovídat cenám půjčoven. Campiri bude účtovat majitelům za zprostředkování provizi dvacet procent.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články