„Pokud bychom se věnovali pouze výrobě poháru a ničemu jinému, časovou náročnost odhaduji asi na 10 dní v kuse,“ říká o procesu výroby majitel rodinné sklářské firmy Tomáš Kučera ze Světlé nad Sázavou, jehož firma má zajištění křišťálové trofeje pro vítěze letošní Velké pardubické na starosti. Reálně je ruční výroba broušeného poháru rozložena do několika měsíců, během nichž pohár projde rukama řemeslníků v několika dílnách.
Mohlo by vás zajímat: 1Q 2023: Sampo má zisk z upisování 21 %. Crédit pak vykázala čistý zisk 32,5 %
Práce na letošním poháru byla specifická v tom, že vzhledem k zániku firmy Crystal Glamour, jež výrobu zajišťovala v minulosti, došlo i ke ztrátě několika forem, které bylo třeba nahradit. Až poté následoval klasický postup, detailní práce, která zahrnuje výrobu dvou samostatných, ale na závěr všech prací k sobě slepených částí poháru.
„Obě části se musí nejprve vyfoukat a zbrousit nahrubo, což dá poháru prvotní tvar. Na brusírně se následně předkreslí vzor, aby brusič věděl, kde udělat tah a který prostor naopak vynechat. Po broušení následuje chemické leštění, čímž vzniknou ty krásné lesklé řezy. Pak se pohár vrací zpět na brusírnu, kde se udělají tenké matové řezy,“ vysvětluje Tomáš Kučera.
Pohár pokračuje návštěvou barevny, kde
ho obléknou do oranžové barvy Slavia pojišťovny. Práce zakončuje pískování motivu Muchovy podobizny Josephine Crane Bradley, kterou kdysi použil pro reklamní plakát Slavia pojišťovny, a již firma jako svůj symbol používá dodnes.
Mohlo by vás zajímat: Při tragické dopravní nehodě zahynuli Jana Čechová a Vladimír Přikryl
Titulárním partnerem Velké pardubické je Slavia pojišťovna již od poloviny roku 2019. „Už více než 150 let Slavia pojišťovna pojišťuje české domácnosti, živnostníky, firmy a podniky. Na spojení s Velkou pardubickou, nejstarší sportovní událostí s tradicí v naší zemi, jsme tedy náležitě hrdí,“ dodává generální ředitel Slavia pojišťovny Karel Waisser.
Komentáře
Přidat komentář