Stav tachometru je vždy nutné zaznamenat jak při uzavření pojistné smlouvy, tak také při pojistných událostech. Proto právě pojišťovny bývají často první, kdo na stejné VIN v průběhu pojistky zjistí nižší nájezd kilometrů.
Mohlo by vás zajímat: Pojišťovna VZP vystupuje z České asociace pojišťoven
„Mnozí klienti si při koupi vozidla jeho historii nezjišťují a vůbec si nepřipouští, že by je předchozí majitel nebo prodejce oklamal. Pokud likvidátor zaznamená v tomto směru pochybení, jednoznačně zjištěné informace komunikuje s poškozeným. Často se tak stane právě při vyplácení pojistného plnění za škodní událost,“ říká Miroslav Novák, ředitel likvidace pojistných událostí Slavia pojišťovny.
Obezřetnost se vyplácí nejen v případě soukromých inzerátů
Nižší nájezd kilometrů automaticky znamená vyšší cena vozidla, tedy pro prodejce i vyšší provize. Nebývá tak výjimkou, že se s automobily, které jsou takto upravené, setkáte i u některých zprostředkovatelů. Z dat společnosti Cebia, která se zabývá prověřováním a zabezpečením aut, vyplývá, že k tomuto podvodnému jednání ze stran prodejců dochází stále častěji. Jedním z důvodů je především výpadek velké části příjmů během posledního roku a s tím související snaha o co největší zisk.
Mohlo by vás zajímat: Inflace přehledně. Neukrajuje jen z úspor, ovlivňuje i pojištění nebo dluhy
„K manipulaci s tachometry dochází u více než třetiny vozidel, přičemž průměrné stočení se pohybuje okolo 90 tisíc kilometrů. Někdy se stáčí i opakovaně a výjimkou není ani stočení o stovky tisíc kilometrů na hodnoty zánovního vozu,“ dodává Miroslav Novák.
Komentáře
Přidat komentářČlánek hezkej
Ale koho to zajímá jezisimarja??? Slavia se zasekla v roce 1999…