UNIQA získala za kampaň Mluvte upřímně o duševní nepohodě také slovenskou EFFIE


			UNIQA získala za kampaň Mluvte upřímně o duševní nepohodě také slovenskou EFFIE
14.2.2024 Tiskové zprávy

Česko-slovenská kampaň finanční skupiny UNIQA na podporu duševního zdraví pod názvem „Mluvte upřímně o duševní nepohodě“ získala po evropské bronzové EFFIE z loňského prosince minulý týden také slovenskou EFFIE: odnesla si stříbro v kategorii Finanční služby.   

Nejprestižnější soutěž v oblasti reklamy a komunikace EFFIE Awards každoročně hodnotí největší počiny v oblasti efektivity kampaní společností na celoevropské i národní úrovni. Bronzovou EFFIE převzala UNIQA loni v Bruselu v kategorii „Positive Change – Social Good“.


Mohlo by vás zajímat: Rastislav Havran: Pojišťovnictví se dařilo dynamicky růst


„Je skvělým potvrzením našeho úspěchu, že po evropském bronzu se můžeme těšit nyní i ze slovenské EFFIE – obě ceny nám připadly ve velmi silných kategoriích. Podařilo se nám pozitivní změnu pro celou společnost navázat na obchodní výsledky, a to díky fungujícímu kreativnímu partnerství. Děkujeme agentuře TRIAD za skvělou spolupráci a zdařilé uchopení tématu duševního zdraví. To v UNIQA dlouhodobě rezonuje a věřím, že navážeme dalšími společnými projekty,“ okomentovala ocenění členka představenstva UNIQA pro lidské zdroje, značku a udržitelnost Ganna Pidgorna.

EFFIE Awards je nejhodnotnější cena v oblasti reklamy a marketingu. Kritéria jsou nastavená velmi striktně; hodnotí se efektivita čili kvantifikovatelný dopad kampaně. Umístění je tedy jasným důkazem úspěchu a toho, že strategická podpora duševního zdraví ze strany UNIQA v ČR i v SR přináší pozitivní změnu ve vnímání společnosti v obou zemích, a to jak v rovině brandu, tak i obchodních výsledků.

Díky kampani rostly hodnoty u atributů, jako jsou „zvažované značky“ a „nákupní záměr“. Současně vzrostl ukazatel hrubé produkce zejména u pojištění domácnosti a u životního pojištění, která byla v kampani nasazena.


Mohlo by vás zajímat: Jaroslav Daňhel: Rok 2023 byl pro pojišťovnictví náročný. Ten letošní bude lepší


O čem je kampaň Mluvte upřímně

Imageová kampaň Mluvte upřímně o duševní nepohodě měla za cíl první krok: destigmatizaci tématu poruch duševního zdraví. V reklamních spotech ji podpořily sportovní ambasadorky UNIQA: alpské lyžařky Petra Vlhová (SK) a Martina Dubovská (CZ).

Klíčovou praktickou aktivitou byl v kampani Test duševního zdraví pro každého na webu UNIQA, který zprostředkovala partnerská medicínská služba Diagnose.me. Celkem se otestovalo na 320 000 lidí z Česka i ze Slovenska.

Kampaň proběhla na podzim 2022 v Česku i na Slovensku a pokračovala další částí i loni.

Kurz první pomoci pro duševní zdraví

Díky finanční podpoře UNIQA se dostal loni nejprve na Slovensko celosvětově známý Kurz první pomoci pro duševní zdraví. Nyní se připravuje jeho uvedení i do České republiky. Odborníci z Ligy za duševné zdravie profesionálně školí lidi v obou zemích, aby se stali instruktory a šířili povědomí o ochraně duševního zdraví dále. Základem je první pomoc v situacích, kdy rozpoznáme ve svém okolí člověka, jenž se mentálně nebo duševně necítí dobře, případně vykazuje podstatné výkyvy svého chování. Pomáhat je třeba velmi citlivě; správná komunikace a podaná ruka jsou podmínkou úspěchu při nalezení následné odborné léčby.

Do kurzu první pomoci se už zapojily rovněž desítky zaměstnanců UNIQA, kteří prošli nejprve e-learningem a následně on-line výcvikem praktických situací. Nyní jsou schopni poskytnout podporu podobně, jako když se někdo fyzicky zraní a je třeba ho ošetřit.


Mohlo by vás zajímat: Sazby za námořní pojištění v Rudém moři rostou po dalších útocích na lodě


V rámci aktivit v oblasti duševního zdraví se UNIQA spojila s renomovanými profesionálními organizacemi a platformami. V Česku spolupracuje s Linkou bezpečí a s mladou inciativou Nepanikař. Na Slovensku kooperuje s Linkou Nezábudka a s Ligou za duševné zdravie. Finančně podpořila konkrétní projekty, například vybudování prvního psychiatrického stacionáře v Bratislavě nebo vylepšení dětského psychiatrického oddělení v Praze Bohnicích.

UNIQA myslí na krytí duševních diagnóz i poruch chování ve svých pojišťovacích produktech, a to i vzhledem k tomu, že tato onemocnění jsou druhou nejčastější příčinou přiznání invalidního důchodu. UNIQA kryje desítky diagnóz tohoto druhu v rámci životního pojištění, jehož součástí je i bezplatné psychologické poradenství.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články