V roce 2020 stát otevře jen 21 km dálnic. Méně než letos


			V roce 2020 stát otevře jen 21 km dálnic. Méně než letos
9.12.2019 Spektrum

Na konci letošního roku bude o 34,2 kilometrů víc nových dálnic, které jsou čtyřikrát bezpečnější než běžné silnice. V příštím roce začne řidičům sloužit dalších 21,3 kilometrů dálnic na zelené louce a k tomu přibydou tři modernizované úseky dálnice D1 o 29,5 kilometrů a 24,1 kilometrů obchvatů měst. V letošním roce uvede Česká republika do provozu pouhých 34 kilometrů dálnic. V loňském roce se ministerstvu dopravy podařilo zprovoznit pouhé čtyři kilometry dálnic.

„V letech 2020 a 2021 bude pokračovat dostavba páteřní dálniční sítě na jihočeské D3, karlovarské D6, chomutovské D7, královéhradecké D11, frýdecko-místecké D48 nebo obchvat Otrokovic na D55. Pro rok 2020 máme připraveny dálnice k zahájení za 23,6 mld. kč, pro rok 2021 dokonce chceme investovat 51,3 miliardy do nových dálnic,“ řekl ministr dopravy Vladimír Kremlík.

Podobně se bude investovat do nových železničních koridorů, které zkracují cestování mezi městy. V příštím roce budou investice v celkovém objemu 27,1 mld. korun, v roce 2021 to bude 45,6 mld. a v roce 2022 počítá Ministerstvo dopravy s 32,3 mld. korun.


Mohlo by vás zajímat: Petr Jedlička prozradí, které segmenty klientů negativně ovlivňují cenu POV


„V letech 2020 až 2022 bude pokračovat stavba již zahájených klíčových staveb, jako je úprava tratě mezi pražským hlavním nádražím a Hostivaří, Smíchovem a Černošicemi nebo výstavba koridoru mezi Sudoměřicemi a Voticemi směřujícím do Českých Budějovic. Opravovat budeme i nádražní budovy jako ve Vsetíně nebo Mostě. Pracovat také budeme na železničním spojení směřujícím z centra Prahy na Letiště Václava Havla,“ dodává ministr.

Počet nových kilometrů dálnic v ČR Zdroj ŘSD

Zdroj: ŘSD

Pro příští rok je v rozpočtu na dopravu připraveno 87,34 mld. korun, ke kterým se přidají další prostředky podle potřeby, skutečný rozpočet tak bude o další miliardy vyšší. V letošním roce doprava měla původně k dispozici 86,3 mld. korun, ke kterým přibylo další 15 mld. 

K prvnímu lednu 2019 měla Česká republika celkem 1273 km dálnic. Za posledních 15 let přibylo necelých 300 kilometrů. Zatímco například v Polsku měli v roce 2003 405 km dálnic, do roku 2017 se jejich síť rozrostla na 1704 km tedy více čtyřnásobně.

Zprovoznění dálnic a silnic I. třídy v roce 2020:
 
  • 21,3 km nových dálnic – 3 stavby (2 úseky D6 + D48)
  • 29,5 km modernizace D1 – 3 stavby
  • 24,1 km silnic I. třídy – 9 staveb
  • D6 Nové Strašecí – Řevničov
  •  D6 Řevničov, obchvat
  •  D48 Rybí – MÚK Rychaltice
  •  I/11 Ostrava, prodloužená Rudná
  •  I/21 Trstěnice – Drmoul
  •  I/19 Kámen, obchvat
     
Mezi zásadní zprovozněné stavby na železnici v letech 2020 – 2022 patří:
 
  • Negrelliho viadukt
  • Modernizace trati Sudoměřice – Votice
  • Optimalizace trati Praha Hostivař – Praha hl. nádraží
  • Rekonstrukce Přerov II. stavba
  • Revitalizace a elektrizace trati Oldřichov u Duchcova – Bílina

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články