Budoucnost SmartHome se jmenuje SmartLiving


			Budoucnost SmartHome se jmenuje SmartLiving
29.11.2018 Technologie

S rostoucími obraty za prodej technologií a s ohledem na skutečnost, že 33 % starších mileniálů a 28 % mladších mileniálů zamýšlí v horizontu dvou až tří let nákup „smart“ spotřebiče nebo přístroje, je zřejmé, že jsme už vstoupili do éry „SmartHome“. Ale co přijde dál?

Vaše domácí zázemí je už možná docela inteligentní. Máte pravděpodobně už smart televizi a chytrou lampu, která vám pomáhá ušetřit na energii. Ale zastaví se například sledovaný seriál z Netflixu automaticky, když nejste v místnosti? Anebo vypnou se samovolně a spolehlivě světla v bytě, když ho opustíte?

Ať už zkrátka věříte, či nikoli, přístroje a spotřebiče jsou stále inteligentnější a stále více provázané do sítě. Brzy přijde doba, kdy produkty budou reagovat na naše vzorce chování, a také zajišťovat každodenní úkoly, jako jsou například uzamčení domovních dveří, jakmile odejdete z objektu.

Umělá inteligence podporuje přijetí trendu SmartHome

Vidíme jednoznačně, že první vlna „myslících“ přístrojů už ovlivňuje řadu globálních trhů. Mnozí spotřebitelé při koupi spotřebiče řízeného lidským hlasem nebo inteligentního reproduktoru přicházejí poprvé do kontaktu s umělou inteligencí. A podle vyhodnocení našich dat je to jenom začátek.


Mohlo by vás zajímat: Dejte si pozor! Falešné bankovní aplikace opět pronikly do Google Play


S podílem 66 % na celkových 8 miliardách eur obratu, kterého je ročně dosaženo v oblasti zábavního průmyslu, jsou zcela v popředí umělé inteligence digitální asistenti se schopností řeči. Tato technologie bezpochyby bude ovlivňovat i další branže, a podpoří podíl „smart“ kategorií, které nebyly ještě nedávno digitální jako například přístroje pro domácnost. A přijetí trendu Smart Living tak významně poroste. Největší potenciál po sféře „zábavy“ má technika pro zabezpečení domácnosti a domu nebo zařízení pro kontrolní a komunikační funkce.

Už koncem loňského roku zaznamenaly reproduktory vybavené umělou inteligencí ve Velké Británii takový rozmach, že rozhodujícím způsobem určovaly trh: z poloviny se už podílejí na obratu v segmentu SmartAudio. A trend jde dál: po zavedení Amazon Echo a Google Home vykázal podstatný nárůst i odbyt inteligentních LED lamp.

Budoucnost SmartLiving je venku

Umělá inteligence se nespokojí s tím, že se uvelebí u nás doma. Když se bude chtít do našeho života integrovat komplexně, musí to být v bezdrátové spolupráci s našimi dalšími přístroji a spotřebiči, jako jsou náš smartphone, monitor naší kondice nebo funkcionality zabudované v autě.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články