Ze čtvrtletního přehledu společnosti Willis Towers Watson vyplývá, že ve 3. čtvrtletí 2019 bylo oznámeno 83 dohod, resp. obchodů, v celkové hodnotě 1,5 mld. USD. Proti předchozímu čtvrtletí činil přírůstek 6 %, a byla tak dosažena třetí nejvyšší čtvrtletí hodnota, pokud jde o investice do globálního rozvoje sektoru InsurTech.
Počet dohod vzrostl ve 3. čtvrtletí 2019 o 20 % a tím pádem bylo toto čtvrtletí prvním od 2. čtvrtletí 2018, kdy investice do InsurTech typu B2B byly vyšší než investice do rizikového kapitálu v oblasti distribuce. Willis Towers Watson dále zmiňuje, že pokračoval růst hodnoty investic do firem zaměřených na majetek a odpovědnost, který byl podpořen zvláště třemi obrovskými obchody finančně podporujícími společnosti Root Insurance, Hippo a PolicyBazaar.
Mohlo by vás zajímat: Martin Rotkovský: Hybatelem vývoje životního pojištění je demografie
Za 1.–3. čtvrtletí 2019 bylo globálně do 239 transakcí v sektoru InsurTech investováno celkem 4,36 mld. USD. To je hodnota, která je o 5 % vyšší než relevantní investice za celý rok 2018. Pokud jde o počet sjednaných transakcí, tak se jeví, že by měl být rovněž překonán výsledek docílený v roce 2018.
Andrew Johnston, který má ve společnosti Willis Towers Watson globální zodpovědnost za InsurTech, v souvislosti s výše uvedenými výsledky uvedl, že pokračující růst investic do InsurTech potvrzuje enormní roli, kterou musí v pojišťovnictví hrát technologie. Zdůraznil ovšem, že „se musíme vyhnout tomu, abychom se stali sektorem z toho unaveným a frustrovaným“. Podle Johnstona je sice InsurTech spíše o reklamních trhácích a podnikatelské kultuře než o vhodné technologii pro pojišťovny či zajišťovny. Díky nim ovšem lidé v celém sektoru hovoří pozitivněji o využívání technologie.
Komentáře
Přidat komentář