Oproti loňskému roku klesl počet těchto pojišťoven kalkulujících pojistné pomocí telematiky v autech o tři. Celá myšlenka je v Německu ale stále zajímavá, hlavně pro mladé řidiče. Kdo jezdí ohleduplně a rozvážně, může kompenzovat chybějící roky vyježděného bonusu a ušetřit na pojistném.
Ve věci telematiky je bez debat vzorovou zemí Itálie. Vlastní způsob jízdy motoristy se tam vyhodnocuje ve více než 7 milionech aut. V Německu je to u obou velkých pojistitelů vozidel Allianz a HUK celkově asi 150 000 aut.
„Většina nabídek založených na telematice je v Německu zaměřena výhradně na mladé řidiče,“ konstatuje Arno Düsterhöft, odborník na digitální technologie při portálu Finanztip. „To výrazně omezuje možný okruh zákazníků.“ A k tomu je třeba připočítat, že pojišťovny a výrobci aut se stále ještě přou o to, komu vlastně data shromažďovaná v autech patří. „I tato nezodpovězená otázka brzdí lepší tržní výsledky.“
Mohlo by vás zajímat: Hurikán Michael: Gigantické škody na Floridě
Přitom je nesporné, že nabídky výpočtu pojistného na základě údajů z telematiky se mohou vyplatit. „U většiny pojistitelů, kteří mají telematiku v nabídce, se mohou klienti sami rozhodnout, zda si ji přidají ke svému normálnímu pojištění auta,“ vysvětluje Düsterhöft.
Finanztip analyzoval celkem 7 profilů pojištění, a nejlepší výsledky vyšly u pěti z nich, kde bylo nasazení telematiky možné. Je-li tarif sám o sobě příznivý, započítává se za bezpečnou jízdu trochu menší sleva. Hlavně u mladých ale tarif díky tomu, že teprve začínají, nebývá výhodný. To právě může vyrovnat použití telematiky s prokázáním odpovědného způsobu jízdy.
Pojišťovny zahrnují do svých nabídek spojených s telematikou aktuálně zvýhodnění až o
30 % oproti základnímu tarifu.
Komentáře
Přidat komentář