Německo: Investice pojišťoven do IT neustále rostou


			Německo: Investice pojišťoven do IT neustále rostou

Podle Celostátního svazu německého pojišťovnictví (GDV) překonaly investice německých pojišťoven do IT v roce 2019 poprvé hranici 5 mld. EUR.

Modernizace informačních technologií je pro německé pojišťovny nejvyšší prioritou. To jednoznačně potvrzují statistické údaje za rok 2019. Přitom je jasné, že stávající pandemie se postará o další výrazný posun v digitalizaci, i když údaje za rok 2020 nejsou ještě k dispozici.

Výdaje německých pojišťoven na IT vzrostly v roce 2019 o 15 % na celkových 5,5 mld. EUR. Také nákladová kvóta IT, která se počítá jako poměr nákladů na IT (vývoj i provoz) k hrubému předepsanému pojistnému, poskočila značně nahoru. V roce 2018 činila 2,3 % a v roce 2019 již cca 2,5 %. Tyto údaje vyplývají z každoročního statistického šetření GDV. Vývoj v letech 2017 – 2019 je ilustrován v níže uvedené tabulce.

Schéma Investice německých pojišťoven do IT


Mohlo by vás zajímat: Vladimír Přikryl: Pružnost pojišťovacího sektoru bude v roce 2021 klíčová


Podle výkonného ředitele GDV Jörga Asmussena investují německé pojišťovny do informačních technologií více než kdykoli předtím. Rok 2020, poznamenaný koronavirovou krizí, se postaral o další posun v digitalizaci. K probíhajícím modernizačním projektům se podle názoru Asmussena přidaly dodatečné výdaje na nové servery, licence a koncové přístroje, aby mohla být udržena v chodu podnikatelská činnost i během omezení či úplného zastavení ekonomické činnosti. Mnohem více bylo investováno rovněž do kapacity provozní sítě, aby byl zajištěn bezproblémový provoz systémů umožňujících webové konference.


Mohlo by vás zajímat: Ivan Špirakus: Nové zkoušky významně zvyšují kvalitu profesionálů v oboru


Velkou prioritou je pro německé pojišťovny nadále otázka kybernetické bezpečnosti, resp. ochrany dat. Pamatuje se na ni při zavádění nových pracovních postupů a přístupových kanálů pro klienty. Podle ad hoc šetření GDV se četnost interakce na přístupových kanálech klientů v průběhu stávající pandemie výrazně zvýšila. U některých pojišťoven to bylo o více než 20 %.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články