Dalších 43 % dotázaných sdělilo, že už se někdy na pojištění na internetu informovalo, a poté ho také on-line sjednalo. Necelá pětina (17 %) už tak učinilo opakovaně, 26 % zatím jen jednou.
Každý čtvrtý respondent (24 %) si naopak už někdy nechal poradit, například v nějakém makléřství nebo ve své bance, pak ale uzavřel smlouvu po internetu. Deset ze sta účastníků studie už to několikrát zopakovalo, 14 % zatím má jedinou takovou zkušenost.
A konečně: 92 % dotázaných sjednává svá pojištění podle ankety stále v pobočce u svého makléře, pojišťovacího poradce nebo v bance a spořitelně. Tři čtvrtiny účastníků (77 %) vyřizují své pojistné smlouvy tímto způsobem častěji, 15 % zatím jednou.
Mohlo by vás zajímat: Autonomní vůz Uberu zabil chodkyni. Jak rozhodl soud?
Více než polovina (55 %) využívá internet jako zdroj informací o pojištění, samotné sjednání však ponechávají na osobní schůzku v pojišťovací kanceláři. Z této skupiny tak přibližně půlka (29 %) činí opakovaně, půlka (26 %) zatím sjednala takto jednu smlouvu.
„Pojištění se do budoucna bude stěhovat na internet stále častěji. Čím je pojistný produkt jednodušší a srozumitelnější, tím rychleji bude posilovat přímý on-line prodej. Pojištění je ovšem věcí důvěry. Osobní kontakt hraje zejména pro starší generaci velkou roli. Proto bude mít do budoucna velký význam jak přímý prodej, tak odbyt přes poradce. Jednotlivý poradce nebo makléř bude mít navíc díky digitálním technologiím možnost obsloužit více zákazníků, a také jim poskytnout specifičtější zacílené poradenství,“ komentoval závěry studie Fabian Nadler, expert na pojištění při svazu Bitkom.
Komentáře
Přidat komentář