V Německu se elektrokola těší velké oblibě. Aktuální data vyplývající z čerstvého vydání E-Bike Monitoru od GfK ukazují, že 25 % potenciálních kupců bicyklu s elektropohonem už nějaké e-kolo doma mají. Ještě loňská zpráva uváděla tento podíl ve výši 19 %.
Mohlo by vás zajímat: Obchod v pojišťovně Simplea povede Kamil Holánek
Důvod pro změnu značky: nejčastěji nekvalitní servis
Při nákupu druhého nebo náhradního e-biku jsou rozhodující dosavadní zkušenosti zákazníků. Nejčastějším důvodem pro volbu jiného výrobce kola u dalšího stroje je nespokojenost se servisem současné značky. Bez ohledu na to, zda se jedná o první či druhé elektrokolo, hlavním motivem k nákupu je přání mít možnost více pohybu po vlastní ose. Podíl 45 % lidí uvádí, že používají své kolo s pohonem denně nebo dokonce vícekrát denně. V průměru urazí 42 km za týden.
Před samotným nákupem považují potenciální uživatelé za důležité, aby mohli elektrokolo napřed vidět a otestovat. Také zkušební jízdy jsou pro většinu kupujících nezbytné. Proto hrají kamenné krámy s koly stále důležitou roli pro orientaci ve fázi nákupu. Se 70 % jsou prodejny kol různých značek největším podílníkem německého stacionárního trhu s e-biky.
Mohlo by vás zajímat: Klára Černá: Metody náboru do obchodní služby je třeba přizpůsobit době
Jak se realizuje prodej v jiných zemích
Také v Belgii a v Nizozemí zůstává „off-line“ prodej v kamenných shopech dominantním prodejním kanálem elektrokol. Stejně jako v Německu upřednostňují kupující prodejny kol více značek: v Nizozemí mají podíl 75 % a v Belgii 60 % fyzického obchodu s koly. V dalších evropských státech jsou už podstatnější rozdíly. Francouzi například kupují z 50 % své elektrokolo v prodejně sportu. Takové krámy jsou dominantním kanálem stacionárního prodeje. Rovněž v Itálii si jde pořídit elektrokolo přes 30 % spotřebitelů do prodejny sportu.
Mohlo by vás zajímat: 2022: Prudential Financial i Berkshire Hathaway v čisté ztrátě
Mladší lidé věří on-line nákupu
Z výše uvedeného vyplývá, že stacionární prodejny jsou pro výrobce i obchodníky i nadále důležitým prodejním kanálem. Avšak existují výrazné rozdíly podle věku zákazníků. Mladí konzumenti mezi 18 a 34 roky věku pořizují svůj e-bike častěji on-line než je průměr všech kupujících. Studie se zaměřuje na cílovou skupinu kupců e-kol (stávající a potenciální). K tomu bylo v září 2022 dotazováno 2 000 respondentů v Nizozemsku, po 1 000 respondentech v Německu a v Belgii. Ve Francii a Itálii oslovila agentura GfK po 500 účastnících.
Komentáře
Přidat komentář