Přitom platí pravidlo: čím větší je společnost, tím větší je mezi nimi podíl uživatelů: s 97 % jsou zde zastoupeny téměř všechny společnosti s 500 a více zaměstnanci; u společností se 100 až 499 zaměstnanci je to 82 %. Menších společností s 20 až 99 zaměstnanci je na sítích 75 %. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který si nechalo zpracovat digitální sdružení Bitkom mezi 604 německými společnostmi s 20 a více zaměstnanci. „Téměř všichni uživatelé internetu jsou aktivní také na sociálních sítích; pro mnohé jsou nejdůležitějším zdrojem informací. Pokud chtějí firmy oslovit své zákazníky, prakticky není cesty, jak tyto platformy dnes obejít,“ říká generální ředitel společnosti Bitkom Dr. Bernhard Rohleder.
Mohlo by vás zajímat: PwC CEO Survey: Dvě třetiny českých firem letos věří v růst. Díky inovacím
Nejpoužívanějšími sítěmi jsou Xing a Facebook, na nichž je přítomna téměř každá druhá společnost (48 %). Následuje YouTube (40 %) a LinkedIn (39 %). Více než třetina společností (38 %) využívá také Instagram. Na místních platformách, jako je nebenan.de, má svou firmu zaregistrována třetina podniků (32 %), a stejný podíl (32 %) jich používá Twitter neboli dnes X. Videoplatformu TikTok používá 25 % německých firem a společností a Snapchat každý desátý podnik (10 %). Pinterest (6 %) a Flickr (5 %) jsou mnohem méně časté. „S „Threads“ přichází nyní další platforma s potenciálně širokým záběrem. Firmy budou zjišťovat, zda mohou své cílové skupiny oslovit také prostřednictvím této sítě,“ upozorňuje Rohleder z Bitkomu.
Mohlo by vás zajímat: Nový zákon o povinném ručení vyšel ve Sbírce zákonů
Na otázku, jaké cíle sledují využitím sociálních médií, se většina společností shoduje: 89 % chce zvýšit povědomí o svých produktech či značkách, případně o své vlastní společnosti (87 %). Třem čtvrtinám (77 %) jde o zlepšení jejich image a podobný podíl (76 %) hodlá touto cestou přilákat nové zákazníky. Významnou roli hraje také nábor nových zaměstnanců: 71 % využívá sociální média k upoutání pozornosti potenciálních zaměstnanců ke své společnosti. U služeb zákazníkům (60 % firem) a u prodeje (44 % firem) sleduje mnoho společností také velmi operativní cíle. 42 % společností sleduje prostřednictvím sítí své konkurenty a více než třetina (35 %) by chtěla prostřednictvím sociálních médií navázat a udržovat kontakt s multiplikátory, jako jsou novináři.
Komentáře
Přidat komentář