Soukromé pojišťovnictví je ve velmi dobrém stavu. Pojistitelé očekávají za rok 2007 dobré technické výsledky a Švýcarský svaz pojišťoven (Schweizerische Versicherungverband – SVV) očekává zveřejnění velmi dobrých ročních výsledků. Ačkoliv náklady na škody, způsobené počasím (zejména v průběhu léta) nejsou tak vysoké jako ty v rekordním roce 2005, byl loňský rok pokud jde o škody, nadprůměrný. I přes to všechno a i přes turbulence na kapitálovém trhu nachází se pojistný sektor i dál na růstové křivce.
Trendy v životním pojištění
Odhady Svazu pojišťoven naznačují, že švýcarský obchod s životním pojištěním a to jak individuální, tak pokud jde o pojištění zaměstnanců, má rostoucí tendenci. Objem přijatého pojistného vzrostl v loňském roce o 1,5 %. Kolektivní životní pojištění vykázalo nárůst o 1,5 %, zatímco předloni kleslo o 1,2 %.
Skutečným motorem růstu pojištění jednotlivců bylo v roce 2007 životní pojištění spojené s investováním do fondů (investiční životní pojištění). SVV odhaduje růst jednorázového životního pojištění na 12,9 %: Díky tomu pojistné opakovaně poroste ročně o 9,1 %. Objem jednorázově přijatého pojistného v kapitálovém životním pojištění klesá o 5,2 %. To dokazuje, že pokračuje přechod od kapitálového životního pojištění k investičnímu životnímu pojištění.
Konkurence pomáhá zákazníkům
Konkurence mezi pojistiteli je obrovská. A stále sílí. Její vedlejší důsledek pro majitele aut například je, že pojištění automobilů, což je ve Švýcarsku stejně jako kdekoliv jinde jeden z nejrozšířenějších produktů, vede k dramatickému snížení pojistného. A na nízkém pojistném vydělávají pochopitelně klienti.
Mezi důležitá témata, která rovněž bude muset řešit SVV, bude patřit mimo jiné i péče o zaměstnance. Svaz počítá s lobbováním ve spolkové radě. Je totiž i na politicích, aby v souvislosti s rostoucí délkou života udělali takové zákonné změny, které by zajistily osobám výdělečně činným přece jen poněkud slušné důchody.
Důvěřují svému pojištění
Agentura DemoScope zjistila, že okolo 84 % dotázaných vkládá velká očekávání do „své“ pojistné společnosti, a potažmo tedy i do své pojistné smlouvy. S tím souvisí i dosavadní dobré zkušenosti se švýcarskými pojišťovnami.
Poněkud to všechno kalí špatný dojem, který mají zaměstnanci s pojišťovnami v roli zaměstnavatelů. I když, v celkovém průměru je považováno pojišťovnictví za obor, kde jsou dobré platy a slušná pracovní místa.
Poslední připomínkou je, aby agenti pojišťoven ve styku s klientem nabízeli lidem takové produkty, které jsou pro ně skutečně vhodné. Je na pojišťovnách,a by věnovaly těmto lidem odborný výcvik.
Komentáře
Přidat komentář