Pojišťovny kladou rozdílný důraz na udržitelnost


			Pojišťovny kladou rozdílný důraz na udržitelnost
15.4.2022 Zahraničí

Pojem „udržitelnost“ je i v pojišťovacím odvětví skloňováno už dlouho hojně. Ovšem v praxi realizují pojišťovny své strategie udržitelnosti velmi odlišně. Faktorem, jenž hraje velkou roli, je pravděpodobně i velikost společnosti.

Jaké jsou největší výzvy pro uskutečnění udržitelnosti v pojišťovnách? Zatímco především u menších podniků je to risk management, větší pojišťovny spatřují výzvy v oblasti obchodu, poradenství pro zákazníky a v péči o ně, a dále v marketingu a komunikaci. K takovému výsledku dospěla anketa v odvětví pojištění společnosti Versicherungsforen Leipzig (poskytovatel výzkumů a vývojových strategií pro odvětví) realizovaná mezi 529 pracovníky v pojišťovnictví.


Mohlo by vás zajímat: Následné vzdělávání nemusí být nudný e-learning


Další poznatek ze studie: Více než ¾ (konkrétně 78 %) dotázaných uvedlo, že jejich firma už má svoji strategii udržitelnosti vypracovanou. U necelé třetiny (29 %) byla tato strategie už úspěšně implementována do strategie firmy a úspěšně se realizuje. A necelá pětina (18 %) navíc informovala, že strategie udržitelnosti byla ještě i přezkoumána, pravidelně se měří výsledek, a na základě toho dochází k dalšímu přehodnocení a vývoji v této oblasti. Taková úroveň začlenění tématu udržitelnosti byla většinou respondentů (69 %) současně označena jako cílový obraz.

Jinou oblastí jsou výzvy k internímu uskutečňování v pojišťovnách: nejčastěji jmenovanou oblastí je budování a transfer know-how v podniku (63 %). Dalšími v pořadí jsou chybějící data k regulatorice (61 %) a posuzování perspektivy cílového zákazníka ve vztahu k udržitelnosti (56 %). „Výsledky ankety ukazují, že odvětví dosud své možnosti ani zdaleka nevyčerpalo. V praxi často vidíme, že chybí celé oddíly týkající se této problematiky. A to i v situaci, kdy jak pojišťovnictví, tak i investor a poskytovatel produktů představují významné ekonomické faktory,“ upozornil Justus Lücke, jednatel společnosti Versicherungsforen Leipzig.


Mohlo by vás zajímat: Markéta Šichtařová: Nejsme právním státem


A Claudia Lehmann, profesorka digitálních inovací v oblasti služeb na Obchodní škole v Lipsku, k tomu dodává: „Téma udržitelnosti je dynamické a vyvíjí se. Právě proto je důležité, abychom pojistitele na cestě k utváření udržitelně jednajícího ekonomického subjektu podporovali. K tomu je užitečné optimálně kombinovat mezi sebou vědu a praxi, což může celé odvětví skutečně posunout dál směrem k udržitelnému hospodářství.“

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články