Tři oblasti, kde americké pojišťovny selhávají při vyřizování majetkových škod

Tři oblasti, kde americké pojišťovny selhávají při vyřizování majetkových škod
Tři oblasti, kde americké pojišťovny selhávají při vyřizování majetkových škod
24.4.2019 Zahraničí

Americké majetkové pojišťovny zklamávají své klienty v některých klíčových oblastech během likvidace pojistných událostí, i když v celkové zákaznické spokojenosti dosahují stále vysokých známek. Podrobnosti přinesla na přelomu února a března společnost J. D. Power 2019 ve své U.S. Property Claims Satisfaction Study.

Podle společnosti J.D. Power pojistitelé selhávají v tom, jak informují zákazníky o postupu vyřízení jejich škody, o čase potřebném k dokončení řešení škody a také ve férovosti pojistného plnění. Konzumenti jejich služeb zařadili každou z těchto oblastí mezi ty, kde je jejich spokojenost nejnižší. Jmenované problémy se stávají významným konkurenčním rozdílem, protože klienti požadují stále osobnější individuální přístup. Vyplynulo to z šetření mezi zákazníky, z pohovorů s poradci a analytickými datovými firmami.


Mohlo by vás zajímat: Martin Diviš: Ministerstvo financí s námi návrh nekonzultovalo!


„Všeobecná a celková spokojenost zůstává vysoká a hlavní hráči na trhu stále jasně přečnívají konkurenty s pohodlným náskokem,“ komentoval závěry studie David Pieffer, vedoucí divize majetkového pojištění v J. D. Power Insurance Intelligence. „Jsou zde ale také zjevné oblasti pro zlepšení, v nichž by pojišťovny mohly podle očekávání zákazníků odvádět lepší práci. Vzhledem k tomu, že celá branže směřuje k osobnějšímu praktičtějšímu způsobu pojišťování podle přesného zadání konzumentů, budou schopnost efektivně komunikovat a udělat maximum pro pohodlí během procesu vyřízení škody klíčovými rozdílovými faktory pro skutečné TOP pojišťovny s nejlepším výkonem.“

Co ukázala studie

  • Celková spokojenost zákazníků s délkou likvidace jejich škody byla hodnocena jako průměrná na úrovni 905 bodů z 1000. Trvalo-li vyřízení déle, než zákazník očekával, klesla hodnota na 754. V případě, že nebyl stanoven žádný termín vyřízení, spokojenost klesla o něco málo níže na 753. Závěr: pojišťovny mohou jen získat, jsou-li schopny určit přesně délku otevření škody. Stanovená doba je očekáváním klienta.
  • Asistenční služby mohou výrazně přispět k zákaznické spokojenosti. Společnost J. D. Power odhalila, spokojenost klienta poskočila o 42 bodů vzhůru, pokud pojišťovna rezervovala náhradní ubytování v hotelu po události. Prodiskutování možností provedení opravy zvýšilo spokojenost zákazníka o 44 bodů a informování o konkrétní řemeslné firmě nebo servisu zlepšilo pocit zákazníka o 38 bodů. Pokud tyto opravné firmy vyšly vstříc harmonogramu klienta, poskočila spokojenost odhadem o 33 bodů.
  • Škodní servisy jednotlivých pojišťoven se mezi pojišťovnami dramaticky liší. J. D. Power zjistil, že mezera ve spokojenosti při likvidaci majetkové škody mezi nejlépe hodnocenou a nejhorší pojišťovnou činí 76 bodů.

Mohlo by vás zajímat: Britské pojišťovny chtějí nulovou odpovědnost řidiče v plně autonomním autě


Studie byla zaměřena na měření zákaznické zkušenosti při majetkové škodě mezi klienty, kteří vyplnili škodní formulář. Hodnotili pět faktorů (podle důležitosti): vyřízení, škodní servis, první registrace škody, proces odhadu výše škody, proces opravy/nápravy. J.D. Power do studie zařadil 6.374 klientů, kteří měli pojištění rodinného domu, v období od dubna do listopadu 2018.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články