Zajímavost: ABI vydala aktualizovanou příručku k povodním


			Zajímavost: ABI vydala aktualizovanou příručku k povodním
1.2.2023 Zahraničí

Asociace britských pojistitelů (ABI) informovala o vydání aktualizované příručky k povodním pod názvem „Reakce na povodně: Co musíte vědět“. Jejím cílem je pomoci osobám postiženým povodní. Současně se v ní objasňuje role pojistitelů, kterou mohou sehrát při podpoře obnovy po povodni. Faktem je, že povodně se v zásadě staly ve Spojeném království každoroční událostí s nemalými ekonomickými dopady. Proto poradenství nabývá na významu.  

Příručka ABI nabízí poradenství a informace v těchto oblastech:

  • jak minimalizovat dopad povodní,
  • co činit v případě zasažení povodní,
  • co lze očekávat v průběhu likvidace škod.

Je pochopitelně důležitá zejména pro ty osoby, které žijí v oblastech, kde hrozí nebezpečí povodně. Ve zprávě jsou prezentovány pochopitelně jen vysloveně hlavní rady a doporučení:

Minimalizace potenciálního dopadu povodně  

Krok 1 - připravte si pro případ povodně balíček s tímto obsahem: mobilní telefon, nabíječka, kontaktní telefonní čísla, aktuálně používané léky, baterka, baterie, rádio, detaily o pojistné smlouvě, gumové rukavice, vlhké ubrousky, gel na umytí rukou, lékárnička a balená voda,

Krok 2 - zajistěte, že o vaše domácí mazlíčky bude postaráno a že budou uchráněni před povodní,

Krok 3 - přemístěte cenné věci, věci se sentimentální hodnotou a základní potřeby nahoru (do patra), nebo na vyvýšené místo, je-li to možné. Zvažte přemístění vašeho auta do oblasti, kde je povodeň méně pravděpodobná,

Krok 4 - upravte odpovídajícím způsobem úroveň odolnosti majetku, pokud je to možné. Mají se na mysli např. protipovodňová vrata, nebo kryty vzduchových cihel (air brick);


Mohlo by vás zajímat: Vladimír Přikryl: Jaké výzvy čekají českou legislativu v roce 2023?


Kroky v případě vzniku povodňové škody a následné obnovy

Krok 1 - kontaktujte co možná nejdříve svého pojistitele. Poradí vám ohledně zajištění nouzového ubytování, je-li to nutné (nebo dočasných alternativních podnikatelských prostor, pokud jde o podnik s pojištěním pro případ přerušení provozu). Požádá vás o příslušné informace, aby mohl začít vyřizovat vaši pojistnou událost. Poradí vám jak postupovat ve věci okamžitého úklidu a oprav,

Krok 2 - k ocenění škody bude určen likvidátor škod. Provede prvotní ocenění škody, vysvětlí postup oprav a vyloží možnosti pro alternativní ubytování. Informaci o likvidátorovi škod získáte po kontaktování vašeho pojistitele. Pojistitel či likvidátor s vámi naváže kontakt, jestliže bude třeba zařídit návštěvu likvidátora u vás doma,

Krok 3 - likvidátor škod bude organizovat vyčištění či vyklizení vašeho domu nebo bytu. Tyto práce by měly být zahájeny v průběhu čtyř týdnů od vašeho prvního jednání s likvidátorem škod,

Krok 4 - váš pojistitel nebo likvidátor škod určí firmu k zajištění dezinfekce a vysušení vašeho domu nebo bytu. Tyto práce mohou trvat několik týdnů až několik měsíců. Likvidátor vám dodá harmonogram a bude vás (o postupu prací) průběžně informovat,

Krok 5 - opravné práce by měly začít krátce potom, co obdržíte od firmy, jež zabezpečovala vysušování, příslušný certifikát. Likvidátor určí k provedení oprav a rekonstrukce stavební firmu a bude vás aktuálně informovat o termínech,

Krok 6 - váš pojistitel nebo likvidátor škod s vámi projednají termín, kdy se můžete vrátit domů. Tento termín závisí na tom, jak značně je váš dům nebo byt poškozen. Návrat se může konat za několik týdnů, ale může také trvat až rok nebo i více – od vzniku dané povodňové škodní události.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články