Nejvyšší podíl on-line kupujících byl podle ankety ve věkové skupině 25-44 let, kde digitálně pořizuje zboří a služby dokonce 91 % z nich. U mladšího věkového segmentu 16-24 let činil podíl digitálních zákazníků 87 %. Podle očekávání s vyšším věkem zájem o internetové obchody v Německu klesá. Lidé ve věku mezi 45 a 64 lety obstarávají nákupy on-line ze 78 %. Nejstarší skupina 65 až 74letých si zajišťuje zboží a služby alespoň někdy nebo jen jednou za život na internetu z 55 %.
Mohlo by vás zajímat: Martin Diviš: O pojistný sektor se společnost může stoprocentně opřít
Pokud tato procenta vztáhneme k celkovému obyvatelstvu ve věku od 16 do 74 let, tak v 1. čtvrtletí 2021 se takto nakupovalo hlavně ošacení, boty, sportovní potřeby a doplňky (50 % z celkového odbytu v tomto segmentu). Dále jsou v žebříčku on-line shopů filmy a hudba (31 %), knihy a časopisy (23 %; obojí včetně digitálních produktů). Přes internet se v Německu objednávají často i potraviny, nápoje a zboží běžné denní potřeby (z 22 %), jakožto i nábytek, příslušenství k bydlení nebo zahradní potřeby (19 %).
Omezení vyplývající z koronavirové pandemie se obzvláště projevily během 1. kvartálu 2021 v Německu na on-line odbytu služeb. Podle studie si rezervovalo ubytování on-line asi 9 % obyvatelstva a 6 % populace uskutečnilo nákup dopravních služeb (například jízdenky na autobus nebo letadlo či letenky). Stejný podíl 6 % obstaralo v digitálním prostoru vstupenky na sportovní nebo kulturní akce.
Mohlo by vás zajímat: Martin Žáček: Se značkou UNIQA je v ČR a SR spojeno téměř 3,5 milionu klientů
Výzkum IKT v soukromých domácnostech je srovnatelná báze dat v rámci zemí EU, která mapuje využívání komunikačních a informačních technologií. Ve všech státech EU pro tuto studii platí stejná metodika a definice. Za přípravu a provedení ankety odpovídají členské země; v Německu byla realizována do roku 2020 jako samostatná analýza.
Komentáře
Přidat komentář