Zajímavost: Osm z deseti Němců nakupují on-line


			Zajímavost: Osm z deseti Němců nakupují on-line
17.2.2022 Zahraničí

80 % z německé populace ve věku 16 až 74 let už někdy ve svém životě alespoň jednou objednalo zboží nebo služby přes internet. Podle německého statistického úřadu Destatis to podle studie zaměřené na využití informačních a komunikačních technologií (IKT) odpovídá celkem 49 milionům lidí.

Nejvyšší podíl on-line kupujících byl podle ankety ve věkové skupině 25-44 let, kde digitálně pořizuje zboří a služby dokonce 91 % z nich. U mladšího věkového segmentu 16-24 let činil podíl digitálních zákazníků 87 %. Podle očekávání s vyšším věkem zájem o internetové obchody v Německu klesá. Lidé ve věku mezi 45 a 64 lety obstarávají nákupy on-line ze 78 %. Nejstarší skupina 65 až 74letých si zajišťuje zboží a služby alespoň někdy nebo jen jednou za život na internetu z 55 %.


Mohlo by vás zajímat: Martin Diviš: O pojistný sektor se společnost může stoprocentně opřít


Pokud tato procenta vztáhneme k celkovému obyvatelstvu ve věku od 16 do 74 let, tak v 1. čtvrtletí 2021 se takto nakupovalo hlavně ošacení, boty, sportovní potřeby a doplňky (50 % z celkového odbytu v tomto segmentu). Dále jsou v žebříčku on-line shopů filmy a hudba (31 %), knihy a časopisy (23 %; obojí včetně digitálních produktů). Přes internet se v Německu objednávají často i potraviny, nápoje a zboží běžné denní potřeby (z 22 %), jakožto i nábytek, příslušenství k bydlení nebo zahradní potřeby (19 %).

Omezení vyplývající z koronavirové pandemie se obzvláště projevily během 1. kvartálu 2021 v Německu na on-line odbytu služeb. Podle studie si rezervovalo ubytování on-line asi 9 % obyvatelstva a 6 % populace uskutečnilo nákup dopravních služeb (například jízdenky na autobus nebo letadlo či letenky). Stejný podíl 6 % obstaralo v digitálním prostoru vstupenky na sportovní nebo kulturní akce.


Mohlo by vás zajímat: Martin Žáček: Se značkou UNIQA je v ČR a SR spojeno téměř 3,5 milionu klientů


Výzkum IKT v soukromých domácnostech je srovnatelná báze dat v rámci zemí EU, která mapuje využívání komunikačních a informačních technologií. Ve všech státech EU pro tuto studii platí stejná metodika a definice. Za přípravu a provedení ankety odpovídají členské země; v Německu byla realizována do roku 2020 jako samostatná analýza.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články