Martin Žáček: Se značkou UNIQA je v ČR a SR spojeno téměř 3,5 milionu klientů


			Martin Žáček: Se značkou UNIQA je v ČR a SR spojeno téměř 3,5 milionu klientů
12.1.2022 Pojistný trh

Je za námi další pandemický rok. Neexistuje oblast, která by nebyla kovidem zasažena. Přesto se našly situace, které stojí mimo koronavirové dění a jež stojí za to si připomenout. Osobností pojistného trhu jsme se tak v tradiční novoroční anketě zeptali na zhodnocení průběhu uplynulého roku a na klíčové momenty nadcházejícího roku 2022. V dnešním zamyšlení představí své postřehy generální ředitel finanční skupiny UNIQA v ČR a SR Martin Žáček.

Rok 2021 opět provázely komplikace, se kterými jsme již byli konfrontováni v roce předchozím: pandemie covidu a převážně distanční práce. Práce na dálku se stala vynuceným „novým normálem“ a v praxi se znovu osvědčila zavedená digitalizační opatření. Provoz pojišťoven tak běžel bez omezení. Pandemie se dotkla řady oborů, v nichž se angažujeme: pojištění osob, pojištění motorových vozidel či cestovního ruchu. Současně se však rozběhlo očkování, které jednoznačně přispělo ke zklidnění situace, i když jeho přijetí společností je spojeno s řadou emocí.


Mohlo by vás zajímat: Počty poradců 2021: Exkluzivní přehled


Do toho všeho přišla mimořádná katastrofická událost, která se zařadila po bok těch historicky největších: ničivé tornádo na jižní Moravě. V nejvíce postižených obcích mělo vážné škody asi 80 % našich zdejších klientů. Jsem přesvědčen, že pojišťovny opět prokázaly dobrou připravenost na situaci po kalamitě, a současně jsem rád, že i u státní pomoci postiženým nakonec převážil zdravý rozum.  Bohužel jsme zažili i opačný vývoj, když bylo v létě rozhodnuto o monopolizaci v oblasti zdravotního pojištění cizinců. To považujeme za porušení volné soutěže. Jsem rád, že ČAP se v této věci jednoznačně postavila za své členy, a podala stížnost k Evropské komisi.

Pro UNIQA byl rok 2021 mimořádně náročný. Fúze s bývalými společnostmi AXA v ČR a SR probíhala díky pandemii z velké části na dálku. Proces byl úspěšně ukončen v srpnu a z UNIQA je v ČR a SR nyní silná finanční skupina nabízející vedle pojištění i penze a investice. Se značkou UNIQA je v ČR a SR nyní spojeno téměř 3,5 milionu zákazníků.


Mohlo by vás zajímat: Whistleblowing se blíží. Na co se připravit?


Do roku 2022 hledím s mírným optimismem a věřím, že díky celosvětově rostoucí proočkovanosti se podaří pandemii ztlumit. Digitalizační kvapík, jehož rychlost nám vnutila pandemie, má ve svém důsledku velmi pozitivní efekt pro celé odvětví. Věřím v částečnou stabilizaci dodavatelsko-odběratelských vztahů. Zotavení pro automobilovou výrobu i cestovní ruch a některé další sektory služeb ale asi bude vyžadovat delší čas. Hrozbou je rostoucí inflace. S novou vládou jsou spojena velká očekávání, aby se chopila některých témat, jejichž řešení je velmi naléhavé. Za prvořadé považuji aktivity směrem ke stabilizaci veřejných financí a zlepšení konkurenceschopnosti naší ekonomiky.

Podstatná je i role v dalším procesu boje s pandemií a očkování naší populace. Díky složení Poslanecké sněmovny se otevírá možnost postavit se čelem k dlouhodobě neřešeným klíčovým výzvám spojeným s demografickým vývojem (zejména v oblasti péče o seniory a reformy penzí), s bytovou výstavbou, digitalizací veřejné správy a odstraňováním zbytečné byrokracie. V oblasti zdravotnictví a sociálních služeb nabízí komerční pojišťovny svou participaci a pomoc směrem ke zkvalitnění péče. Díky napojení většiny pojišťoven na českém trhu na zahraniční mateřské společnosti jsou k dispozici dostatečné know-how, zkušenosti a také kapitálové vybavení pro to, abychom propojili naše aktivity s veřejným sektorem.


Mohlo by vás zajímat: Velké oči… pojišťovny přehodnocují krytí kybernetických škod


Pro UNIQA bude letošek „rokem Jedna“ po fúzi. Důležité bude dokončení řady procesních projektů, přehledná a uživatelsky příjemná spolupráce naší značky s obchodními partnery a nová jednotná produktová nabídka. Vše musí být zaměřeno na uspokojování potřeb a zájmů klienta v rámci zásady Client Centricity v naší koncernové strategii UNIQA 3.0. Rok 2022 bude pro UNIQA i ve znamení upevňování naší interní kultury. Velmi bych si přál, aby naši lidé do budoucna neřešili, kdo z které společnosti přišel, ale díky osobní iniciativě každého přispívali všichni k úspěchu naší značky.  Věřím, že snad již během roku bude více možností na osobní setkávání, což by právě v této oblasti velmi pomohlo.

Martin Žáček
Generální ředitel finanční skupiny UNIQA v ČR a SR

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články