Tomáš Brablec: On-line nástroje INSIA jsou špičkou ve svém oboru


			Tomáš Brablec: On-line nástroje INSIA jsou špičkou ve svém oboru

Společnost INSIA dlouhodobě klade důraz na poskytování nejmodernějších on-line nástrojů, které jsou speciálně navržených pro potřeby hypotečních a pojišťovacích makléřů. Ředitele IT oddělení INSIA Tomáše Brablece jsme se zeptali, jak komplikovaný je vývoj těchto unikátních nástrojů.

V dnešní době není vůbec jednoduché držet s konkurencí krok, natož přicházet s novými, inovativními technologickými řešeními. Jak je tedy možné, že INSIA dlouhodobě udává trendy a přichází s vizionářskými projekty?

Řekl bych, že INSIA má štěstí v tom, že se jí daří dobře odhadovat trendy. Největší potíž dnešního IT je, že se celý svět hýbe neskutečně rychle a naprogramovat něco nového trvá nějaký čas. Proto je v tomto oboru důležité odhadnout, co bude trendem za pár měsíců a začít na tom pracovat s předstihem.

Je jasné, že ne vždy se to podaří, ale prozatím jsme měli většinou dobrý odhad, a díky tomu jsme v IT na špičce v našem oboru.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Schíza pojištění bagatelních škod


Rád bych se zeptal na mobilní aplikace. Nedávno jste uvolnili novou verzi aplikace POJIŠŤOVNY, která obsahuje přehledný adresář všech pojišťoven. Dále je tu INSIA ACADEMY, která pomáhá poradcům s přípravou na zkoušky z úvěrů a podnikání na kapitálových trzích. Proč jsou tyto aplikace tak oblíbené?

Je pravda, že se jedná o jedny z našich nejpoužívanějších aplikací, když samozřejmě nepočítám naši vlajkovou loď – YETI. Řekl bych, že za úspěchem stojí to, že tyto aplikace děláme pro uživatele. Zajímá nás, co se jim líbí a zároveň sledujeme, jak aplikace používají.

Například aplikaci POJIŠŤOVNY jsme po roce používání zcela předělali dle přání samotných uživatelů. Obě aplikace jsou takový náš malý příspěvek celému trhu. Nejsou určeny jen pro naše partnery, ale může je používat kdokoli.

Zmínil jste YETI, můžete nám prozradit něco více?

Kdo se v oboru pohybuje delší dobu, jistě už o něm slyšel, vždyť jeho první verze byla spuštěna již v roce 2003. YETI je komplexní nástroj pro pojistné a finanční makléře. Naši partneři v síti díky němu dokážou kompletně obsloužit zákazníka. Když jsme sledovali, jak poradci pracují s klientem, zjistili jsme, že většina z nich má pro každého klienta složku, kam ukládá veškeré informace.

A přesně podle toho jsme navrhli systém YETI. Systém sbírá všechny informace a ukládá je přímo ke klientovi. Poradce tak má celou historii komunikace i portfolio klienta jako na dlani, na jednom místě. Když se k tomu přidá rychlost a úroveň zabezpečení, které jsou pro nás klíčovými parametry, máte systém, který by si jednotlivec mohl těžko dovolit.


Mohlo by vás zajímat: Myslíte, že se vám to nestane? Kyberzločin se právě děje blízko vás!


A co IGNÁC, inteligentní online sjednavač autopojištění, v čem je výjimečný?

Přesně jak jste řekl, jde o sjednavač autopojištění, který je ale o něco chytřejší, než ostatní. Systém potřebuje při zadávání jen pár základních hodnot, zbytek se automaticky načítá z YETI a dalších databází. IGNÁC pak sám připraví přes webové služby nabídky od všech pojišťoven a na poradci je jen to, aby klientovi doporučil vhodnou variantu.

Unikátní je, že jsme přidali vlastní doporučení vhodného řešení, tak aby vše bylo rychlejší. IGNÁC tedy sám vybere doporučené varianty a započítá přitom osobní preference poradce i celé sítě INSIA – to vše plně automaticky. Klient si vybere a poradce stisknutím tlačítka sjedná smlouvu, která se automaticky pošle do pojišťovny i do evidence v YETI.

Smlouva vznikne zaplacením, není třeba nic tisknout a vše je hotovo za pár minut. To je přesně to, co chceme našim partnerům nabídnout. Součástí celého procesu je automatické vytvoření Záznamu z jednání, přesně dle požadavků nové legislativy IDD. Klient dostane mailem odkaz na Záznam a potvrdí jej pomocí SMS kódu.

Sjednavač IGNÁC slaví nyní 1 rok od spuštění a neustále jej vylepšujeme, abychom co nejvíce usnadnili práci našim partnerům. Už se moc těším na další významnou inovaci, kterou dosud na trhu nikdo nemá a která opět zvýší komfort a rychlost uzavření pojistné smlouvy.


Mohlo by vás zajímat: Silnice v roce 2018: Více usmrcených i těžce zraněných


Víme, že aktuálně INSIA hledá další vývojáře. Znamená to, že stále rozšiřujete váš programátorský tým?

Ano, všechny naše vývojáře máme jako zaměstnance. I díky tomu dokážeme reagovat pružněji na změny, kterých je v tomto oboru opravdu hodně. I když je náš tým stabilní, INSIA roste a s ní i požadavky na vývoj. Vzhledem k tomu, jakou oblibu mají naše mobilní aplikace, chceme do této oblasti investovat.

I když je dnes hledání nových lidí složité, věřím, že INSIA dokáže nabídnout skvělé podmínky pro práci. Pokud tedy tento rozhovor čte někdo, kdo se vývojem zabývá, budu rád, když se mi ozve.

Chápu. Na závěr mám poslední otázku. V INSIA pracujete už několik let, co Vás tam stále drží? Jaké to je, pracovat v INSIA?

To je pravda, v INSIA už jsem dekádu svého pracovního života. Díky tomu, že se neustále pouštíme do nových věcí a každou chvíli pracujeme na něčem jiném, tak už mi to tak ani nepřijde. Jak už jsem zmínil, INSIA se nebojí zkoušet nové věci, experimentuje, používá nové technologie a to je práce, která mě zkrátka baví.

Velmi často lidi z oboru práce omrzí, protože si čtou o nových skvělých technologiích a přitom je v reálu nemůžou sami používat. U nás, pokud se nám něco osvědčí, se nebojíme nové věci implementovat. Nerad bych, aby to vyznělo jako prázdná fráze, kterých je všude plno, ale my opravdu takto fungujeme.

Děkuji za rozhovor.

Zdroj: oPojištění.cz

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články