„Svým návrhem poslanec prostřednictvím ŘSD zajistí několika málo firmám exkluzivitu u asistenčních zásahů na dálnicích a vytvoří tak zde monopol v neprospěch motoristů,“ říká Petr Bold, prezident České asociace asistenčních společností a vysvětluje: „Dálnice je frekventovanou pozemní komunikací a nepojízdné auto z ní musí být co nejrychleji odstraněno, ať již se událost stane kdekoliv na dané dálnici. Nelze tak spoléhat na jednu odtahovou firmu a je třeba přivolat nejbližší dostupnou adekvátní techniku a garantovat, že zásah proběhne především co nejrychleji. Právě takové řešení dlouhodobě a spolehlivě poskytuje Nehodové centrum pojišťoven, které navíc zajistí, že je nařízený odtah plně hrazen pojišťovnou. Snahu o monopolizaci odtahů na dálnicích nelze vnímat jinak, než jako přímé hazardování se životy a zdravím motoristů ve prospěch několika málo odtahových firem s omezeným počtem zásahové techniky a personálu.“
Mohlo by vás zajímat: ESET: Kybernetickou bezpečnost na školách řeší učitel informatiky
Na prvním místě je bezpečnost a předcházení vzniku sekundárních dopravních nehod v důsledku překážky na silnici, kterou může být nepojízdné vozidlo. Zanedbatelné však nejsou ani ekonomické dopady pozměňovacího návrhu poslance Kotta na motoristy. Ti si běžně volají asistenční službu své pojišťovny, kterou mají předplacenou v pojištění svého vozidla. V případě potřeby jsou jim asistenční služby ve sjednaném rozsahu poskytnuty zdarma. Pokud by vešel v platnost zmíněný pozměňovací návrh, nebylo by možné garantovat, že odtahy realizované odtahovou firmou vybranou ŘSD budou moci být pojišťovnou hrazeny v plném rozsahu. V případě nesrovnalosti v ceně odtahu pak může motoristovi hrozit i zadržení vozidla.
„Na místě poruchy, nebo nehody je vždy první řidič postiženého vozidla, který si v naprosté většině případů přivolá pomoc asistenční společnosti sám. Existují však situace, kdy je například řidič zraněn a odtah vozidla musí nařídit policista. Pak lze prostřednictvím Nehodového centra pojišťoven realizovat odtah vozidla tak, aby na místě nehody na dálnici bylo do 30 minut adekvátní odtahové vozidlo a policistou nařízený odtah byl plně hrazen z pojištění vozidla,“ doplňuje Bold.
Mohlo by vás zajímat: Průměrná mzda vzrostla reálně o 4,0 %. Jak je na tom pojišťovnictví?
Nehodové centrum pojišťoven
Nehodové centrum pojišťoven již nyní funguje na dálnicích D4 a D7, ŘSD i Policie ČR má zde kompletní přehled o realizovaných asistenčních zásazích i plnění velmi přísných dojezdových časů potřebné techniky k nehodám. Asistenční společnosti realizují na dálnicích ročně desetitisíce asistenčních zásahů. Disponují 1500 asistenčními vozidly, z nich se většina pohybuje v dojezdových vzdálenostech dálnic. Jako takové jsou schopny nejrychleji odstranit překážející nepojízdná vozidla, aby na pozemní komunikaci netvořila překážku.
Komentáře
Přidat komentář