Evropští pojistitelé vítají zrušení směrnice DMD, ale…

Evropští pojistitelé vítají zrušení směrnice DMD, ale…
Evropští pojistitelé vítají zrušení směrnice DMD, ale…

Insurance Europe (IE) zveřejnila klíčová sdělení ke zrušení směrnice DMD, tedy Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2002/65/ES ze dne 23. září 2002 o uvádění finančních služeb pro spotřebitele na trh na dálku a o změně směrnice Rady 90/619/EHS a směrnic 97/7/ES a 98/27/ES (konsolidované znění). IE doporučuje přenést některá zbývající ustanovení do specifické oborové legislativy, jež byla přijata v podstatě nedávno. Má se tím na mysli směrnice IDD, tj. Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/97 ze dne 20. ledna 2016 o distribuci pojištění.  

Insurance Europe dále vymezuje směrem k tvůrcům politik následující požadavky:

  • zajistit právní jistotu a vyhnout se duplikačním požadavkům v oblastech, jako je zveřejňování či poskytování informací. Proto by měla být některá zbývající ustanovení přenesena též do směrnice o právech spotřebitelů[1],
  • vyvarovat se negativních důsledků vyplývajících ze zavedení nového „tlačítka“ pro výpověď. Může totiž dojít k tomu, že spotřebitelé budou nechtěně nepojištěni,  
  • odstranit požadavek na předsmluvní informace minimálně jeden den před tím, než je spotřebitel vázán nějakou distanční smlouvou. To je totiž v rozporu s očekáváními spotřebitelů ohledně rychlého a jednoduchého nákupního procesu v rozšiřujícím se digitálním světě a s jejich potřebami, pokud jde o získání okamžitého pojistného krytí. Týká se to například cestování nebo pronajmutí auta,
  • odstranit požadavek, aby spotřebitel mohl vždy získat přímý osobní kontakt, protože by to nebylo kompatibilní s vývojem digitalizace. Například chatbots jsou k dispozici neustále (po dobu 24 h sedm dní v týdnu). Ovšem požadovat zajištění trvalého přímého osobního kontaktu by bylo extrémně nákladné,
  • poskytnout pojistitelům dostatečný čas na aplikaci, například 6 měsíců od konce implementačního období.  

Mohlo by vás zajímat: Slizký finanční poradce, Alzák a zelená karta v mobilu


Zájemci o tuto problematiku se mohou seznámit s úplným zněním výše uvedených klíčových sdělení IE.


[1] Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU ze dne 25. října 2011 o právech spotřebitelů, kterou se mění směrnice Rady 93/13/EHS a směrnice Evropského parlamentu a Rady 1999/44/ES a zrušuje směrnice Rady 85/577/EHS a směrnice Evropského parlamentu a Rady 97/7/ES

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články