Lidé si loni u ČNB stěžovali na služby pojišťoven


			Lidé si loni u ČNB stěžovali na služby pojišťoven
26.7.2010 Legislativa

Lidé si vloni u České národní banky (ČNB) stěžovali nejvíce na služby pojišťoven a pojišťovacích zprostředkovatelů. Z celkových 272 stížností, které loni ČNB šetřila, připadlo 40 procent na sektor pojišťovnictví, 35 procent podání se týkalo bank včetně stavebních spořitelen a družstevních záložen. Vyplývá to ze zprávy o výkonu dohledu nad finančním trhem, kterou zveřejnila ČNB.

Největším problémem v oblasti pojišťovnictví je podle ČNB investiční životní pojištění, především způsob jeho prodeje a poskytování informací o něm. Pojištění je složitým produktem, jehož princip nejsou zprostředkovatelé často schopni klientům vysvětlit.

"Rozčarování v souvislosti s výší odkupného při předčasném vypovězení smlouvy poté vede ke stížnostem, u kterých však pochybení pojišťovacího zprostředkovatele či nepochopení ze strany spotřebitele je velmi těžko prokazatelné," uvádí ČNB ve zprávě. Podle centrální banky je proto třeba posilovat finanční vzdělávání občanů tak, aby vždy podepisovali smlouvy, kterým jednoznačně rozumí, znají jejich podmínky a rizika s nimi spojená.

Z šetřených 272 stížností se do konce roku 2009 podařilo uzavřít 124 stížností. Z toho v 63 případech bylo konstatováno, že stížnost klienta nebyla oprávněná. Druhou největší skupinu tvořily stížnosti, ve kterých se nepodařilo skutečnost prokázat, celkem bylo takto uzavřeno 55 kauz. V dalších 21 případech provedli zprostředkovatelé nebo finanční instituce nápravu dobrovolně.

ČNB

 

Share/Bookmark

Zdroj: ČNB

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

K čemu jsou pojišťovny

Mamlas,  17. 10. 2014

Pojišťovny jsou, podle mého názoru, na stejné úrovni jako hrací automaty v hospodách a hernách. Princip mi připadne totožný - mnoho lidí nasype penízky dovnitř, jen pár lidí dostane s vynaložením obvykle obrovského úsilí penízky ven, ale hodně dost penízků zůstane uvnitř, aby si lidé zevnitř mohli rozdělit penízky na velmi tučné platy a mohli postavit nové a větší pobočky a vyškolit nové, lepší a dynamičtější prodejce nadějí, aby zmanipulovali ještě více lidí, a ti házeli dovnitř ještě více penízků. Kruh se jakoby uzavírá, ale neuzavírá se, eskaluje.
Kdyby pojišťovny nebyly, všichni by v průměru hodně ušetřili. Výše úspor by odpovídala součtu všech nákladů všech pojišťoven. Bylo by to až neskutečně obrovské číslo, které by pokrylo všechny vzniklé škody a obrovské číslo by zbylo navíc...

Upozornění spoluobčanům

Dalibor Krhovský,  23. 3. 2013

Od roku 1997 platím životní pojišrění s úrazovým u ČSOB pojišťovny(dříve IPB poj.)Nyní se mi stal úraz (distorze obou palců ruk)a uplatňoval jsem náhradu škody.K mému překvapení mi došla odpověď,že dle jejich oceňovací tabulky není pojišťovna povinna za úraz ruk platit.Neměla by veřejnost vědět ,že u ČSOB se ruky nepoji3ťuji.Ve Všeobecných podmínkách o tom není zmínka.Posílám to jako podnět,jako fyzická osoba asi nemám šanci proti takovému molochu uspět se stížností.Zkuste to prověřit.S pozdravem Krhovský Dalibor

Na Slovensku bolo viac ako 480 podnetov

Jozefina,  28. 7. 2010

pre staznosti v poistovnictve  2009 ( zdroj www.nbs.sk).

A V ROKU 2008 DOKONCA 580

Související články