Digitální nástroje ve službách pojišťovacích poradců


			Digitální nástroje ve službách pojišťovacích poradců

Přáli byste si někdy vrátit se zpět do „starých dobrých časů“ bez digitalizace a nepřetržité dosažitelnosti? Krok zpět není možný. Nové technologie ale přináší i mnoho šancí. Kdo je dokáže využít, bude mít náskok. Přečtěte si komentář německého experta Martina Limbecka, který je vlastníkem Limbeck Group zabývající se tématem vzdělávání a rozvoje, a dále vzdělávacími koncepty pro podniky. Současně je vyhledávaným speakerem a moderátorem na mezinárodní scéně.

Komentář Martina Limbecka

Telefon zvoní, e-mailová schránka přetéká poptávkami z webu a v sociálních médiích čekají komentáře a zprávy na urychlenou reakci. Žádný div, že se tu a tam nějaký makléř zasní, jaké by to bylo pěkné vrátit se do minulosti. Tehdy si člověk ještě mohl dát načas, a zákazník počítal s nabídkou pojištění nejdříve do týdne od osobního setkání. Dnes? Už čekání 24 hodin znamená kritiku nebo stížnost, že to neběží hladce.

Digitalizace postavila všechno v našem pracovním i soukromém životě na hlavu. Klienti očekávají odpověď co nejrychleji – rozumějte: nejlépe ihned! A je přitom jedno, že je zrovna víkend nebo 2 hodiny do půlnoci. Moje rada zní: nenechte se tím vystrašit a otrávit. Protože nikdy už nezvolníme – krok zpět není možný. Namísto toho se snažme situaci vidět pozitivně: digitalizace přece přináší enormní šance. A je úkolem poradců a makléřů tento potenciál vytěžit!

Význam sociálních médií roste

Nezbývá nic jiného, než se držet na špici a jet v tom na plný plyn. Analytik trendů z Essenu Peter Wippermann předpovídá, že finanční poradenství se bude odehrávat za méně než 20 let především na sociálních sítích. Ambasadoři a influenceři budou stále významnější pro potenciální investory. Podobnou formou, jakou v minulosti obstarávaly staré dobré ústní reference a doporučení.


Mohlo by vás zajímat: Pojišťovny zaspaly digitalizaci. Teď kypí láskou k InsurTechu


Co to znamená pro pojišťovací poradce? Úplně jednoduše: jedním klikem budou dále doporučováni – nebo taky ne. Samozřejmě trh se stane ještě přehlednějším a transparentnějším. Klienti jsou tak informováni ještě lépe, na pár kliků se dostanou k nabídkám konkurence. A dobrá zpráva? Dobří poradci se stanou ještě mnohem důležitějšími, pokud ne rovnou tím rozhodujícím zrníčkem na vahách rozhodování. Čas jsou peníze – takže musí být prostě rychlejší než ostatní. A hodně dobře připravení.

Úspora času díky digitálním nástrojům

Nevykládám jistě nic nového, když řeknu, co to znamená být prodejce. Stěží je nějaká jiná profese v takové míře náročná na čas. Právě proto se lze z digitalizace radovat, spíše než malovat čerty na zeď. Co třeba využití virtuálních nástrojů, které mohou podpořit akvizici klientů? Už dávno jsou na světě programy, které mohou za poradce samy prozkoumat internet a hledat potenciální klienty.

Aby si poradce udržel přehled, musí rozhodně určovat priority a pořadí poptávek a dotazů podle relevance, přičemž ty málo slibné rovnou vyřazovat. A ještě něco: existují už dokonce algoritmy, popřípadě umělá inteligence, která vypočítá, jaký zákazník má potenciál stát se Vaším kmenovým klientem. Vše, co je třeba udělat, je být v popředí a investovat do kontaktu a navázání vztahu. Protože do budoucna bude úspěšný takový poradce, který přesně zná potřeby a přání zákazníka. A to dokonce lépe, než on sám…

Zdroj: asscompact.at

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články