Dušan Quis: Přes všechny aktuální nejistoty se do budoucna dívám s optimismem


			Dušan Quis: Přes všechny aktuální nejistoty se do budoucna dívám s optimismem
16.1.2023 Pojistný trh

Pandemie covidu plynule přešla ve válečnou, energetickou a inflační krizi. Jak tyto negativní faktory ovlivní oblast nejen tuzemského pojišťovnictví? V dnešním zamyšlení představí své postřehy Předseda představenstva Allianz pojišťovny Dušan Quis.

Jsem velmi hrdý na to, že se Allianz pojišťovně i v roce 2022 dařilo velmi dobře, i když se tento rok do evropské historie zapíše písmem ještě temnějším než ,předchozí léta, spojená s pandemií Covid – 19. Optimismus z počátku letošního roku, kdy jsme doufali, že pandemie končí, a že je před námi restart hospodářství, vystřídal šok. Šok z ruské invaze, který bezprecedentně zasáhl i do našich životů.


Mohlo by vás zajímat: Kdo je pojistný matematik?


Všichni společně čelíme rostoucí inflaci, zdražování potravin a energií, znovu se musíme vypořádávat s velmi obtížně předvídatelným vývojem ekonomiky. V tak náročném prostředí představuje právě pojišťovnictví důležitou kotvu. Jsme jedním z pilířů, o který se mohou občané i firmy opřít, když jejich majetek, podnikání nebo dokonce zdraví či život ohrozí nečekaná událost. Právě proto, abychom pro ně touto kotvou mohli být i v čase dramaticky rostoucích cen, neustále a systematicky upozorňujeme na riziko podpojištění. To je v naší zemi významný fenomén, ale dobrou zprávou je, že se klienti stále více zajímají o to, zda mají svůj majetek správně pojištěn. 

Jedním z našich dlouhodobých klíčových úkolů je neustálé zlepšování komunikace s klienty. V tomto směru je zásadní digitalizace, neustálé vylepšování online nástrojů, ale také je to neutuchající práce našich obchodních agentů a partnerů. Velmi si proto vážím toho, že jsme v prestižní soutěži Visa Nejlepší pojišťovna 2022 získali zlato v kategorii Klientsky nejpřívětivější životní pojišťovna, a to hlavně díky skvělé dostupnosti a komunikaci s klienty. To je především ocenění práce kolegyň a kolegů, kteří se o naše zákazníky starají.


Mohlo by vás zajímat: Jak v Česku prší?


Péče o klienta zahrnuje, kromě obsluhy, také vývoj nových produktů, ale i rychlou a srozumitelnou likvidaci pojistných událostí. Letos jsme významně vylepšili životní i majetkové pojištění, nabízíme nově také možnost oprav poškozeného majetku. Přinesli jsme jednoduché pojištění podnikatelům a malým firmám, které snadným způsobem kryje jejich hlavní rizika. A v neposlední řadě jsme jako první na českém trhu vyšli vstříc majitelům elektromobilů a plugin hybridů, kteří si u nás mohou pojistit nejen svůj vůz, ale také příslušné dobíjecí zařízení a díky spolupráci s Allianz Partners u nás mají rovněž kvalitní asistenční služby pro případ nehody nebo nedostatku energie. Allianz roste ve všech segmentech pojištění, což dokazuje i to, že jsme letos přivítali milióntého klienta.

Digitalizace zrychluje a zjednodušuje vyřízení pojistných událostí. My navíc také detailně měříme spokojenost klientů, a to i pokud jde o kvalitu likvidace. Využíváme takzvané pětihvězdičkové hodnocení. Můžeme se pochlubit tím, že v likvidaci majetkových pojistných událostí máme v průměru od klientů hodnocení 4,4 hvězdičky, u vozidel je to 4,6 hvězdiček.

Důvěra zákazníků je pro nás zavazující, a že svou práci bereme vážně, dokazuje fakt, že v příštím roce oslavíme 30 let na českém trhu. Je to 30 úspěšných let. Úspěšných díky našim klientům, obchodníkům, partnerům a zaměstnancům. Všem jim patří velké díky.

Přes všechny aktuální těžkosti a nejistoty se do budoucna dívám s optimismem. Myslím, že právě těžké situace ukazují nejen význam pojišťoven, ale především jsou impulsem proto, abychom si uvědomovali, jaká rizika ohrožují naši celkovou stabilitu a společně pro ně hledali řešení.


Mohlo by vás zajímat: Luděk Menčík: Průmyslové pojištění se potýká s redukcí nabídky pojišťoven


Všichni víme, že pro Českou republiku představuje obrovskou výzvu demografický vývoj. Pojišťovny tu mohou velmi pomoci tím, že nabídnou možnost pojistit se pro situace, kdy (nejen) senior zůstane buď částečně nebo zcela odkázán na pomoc druhých. Příprava tohoto pojištění v rámci České asociace pojišťoven vrcholí a jako Allianz jsme do ní velmi intenzivně zapojeni.

Silným motorem poptávky po ochraně před riziky jsou také klimatické změny. V posledních letech se potýkáme s novými jevy, kromě tornáda jsou to také například bleskové povodně či záplavy, které působí sice lokální, ale přesto vysoké škody. To je nepochybně aktuální téma pro diskusi – jak těmto situacím zamezit a jak ochránit majetek lidí a firem. Pojišťovny samozřejmě musejí být součástí takové debaty.  


Mohlo by vás zajímat: Martin Švec: Životní pojištění Simplea prošlo unikátním vývojem


Jak už jsem uvedl, Allianz pojišťovna v příštím roce oslaví 30 let svého působení v České republice. Stejně jako v letech předchozích budeme dělat maximum proto, aby byli naši zákazníci spokojeni a aby se na nás mohli spolehnout.  Reprezentujeme v Česku světovou jedničku mezi pojišťovnami a naší ambicí je poskytovat služby, které odpovídají celosvětovému významu značky Allianz.

Dušan Quis
Předseda představenstva Allianz pojišťovny

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články