Kdo sleduje dění okolo silné názorové platformy Twitter, se v posledních týdnech opravdu nenudí. Od oznámení o převzetí sítě Elonem Muskem se prakticky denně objevují nová překvapivá prohlášení. A k tomu už došlo na propuštění asi poloviny zaměstnanců. Za několik dnů se ukázalo, že Twitter potřebuje některé z nich zpátky. Podle některých zdroj byli vyhozeni „omylem kvůli přehlédnutí“, když jejich management krátce na to zjistil, že jejich znalosti a zkušenosti z práce jsou asi nezbytné pro další chod, zvláště když Musk si každou chvíli vymyslí něco nového a dalšího, co je nutné promítnout do praxe.
Mohlo by vás zajímat: Pojišťovny s „evropským penzijkem“ zatím váhají
Také na straně nabídky jsou novinky: během listopadu proběhla aktualizace aplikace a současně bude Twitter od každého uživatele požadovat 8 USD měsíčně. Doposud byla verifikace pravosti uživatelů a jejich profilů garantována zdarma. Podle některých je za tím obava, že by se někdo mohl identifikovat jako prezident nebo oficiální agentura a zveřejnit například nesprávné výsledky voleb.
I Elon Musk se před volbami v USA 8. listopadu vyjádřil k dělení politické moci. Podle něj je lepší volit republikány, protože dělená moc krotí špatné stránky obou stran. A to i přesto, že Musk v minulosti volil demokraty, jenomže podle něj nyní jsou rozpolcení a plni nenávisti a nemůže je proto dále podporovat.
Mohlo by vás zajímat: Markéta Šichtařová: Češi se ženou do ztráty
A právě téma nenávisti nyní obchází i Twitter. Musk chce dovolit větší svobodu projevu. Kritici se ale obávají, že by Elon Musk v zájmu volnosti mohl výrazně omezit boj proti rozšiřování nenávistných poselství, dezinformací a nepravdivých informací. Mnozí z těch, co byli nyní z firmy propuštěni, patřili do oddělení, které odstraňovalo tweety spojené se spikleneckými teoriemi, výzvami k násilí a nenávistnými projevy. Současně blokovali účty, z nichž se taková data rekrutovala.
Někteří dřívější velcí zadavatelé reklamy, mezi nimi Volkswagen, Mondelez nebo Pfizer, už mezitím s inzercí skončili. Jeden pravicový lobbista dokonce navrhl, aby Elon Musk tyto „odmítače“ veřejně jmenoval, aby byl možný protibojkot, jenž by je obtěžoval. To ale Musk odmítl. Neboť Twitter bojuje o příjmy: z tržeb 5,1 miliardy USD v loňském roce bylo plných 89 % z reklamy.
Mohlo by vás zajímat: Allianz: Riziko požáru na moři roste s převáženými lithiovými bateriemi
Po Volkswagenu se nyní ozval další německý gigant Allianz s prohlášením, že „prozatím nebude Twitter využívat pro reklamní účely.“ Sdělil to v reakci na anketu uspořádanou deníkem Handelsblatt mezi 40 velkými koncerny, z nichž odpověď poskytla polovina. Mnoho z nich zatím neví, jak se k nové situaci postaví. Farmaceutický a chemický koncern Bayer zatím považuje jakékoli rozhodnutí za velmi předčasné, zdravotní koncern Fresenius v tuto chvíli nevidí žádný podnět k úplnému reklamnímu odchodu z Twitteru. Také Mercedes-Benz, Deutsche Telekom, Henkel a Covestro chtějí nejprve pečlivě sledovat vývoj. Je třeba říci, že pro tyto ekonomické giganty má sociální síť beztak jen zanedbatelný reklamní význam. I Allianz se vyjádřila, že na Twitteru inzeruje dosud jen v omezeném rozsahu.
Komentáře
Přidat komentář