Německá Allianz končí s reklamou na Twitteru


			Německá Allianz končí s reklamou na Twitteru
22.12.2022 Zahraničí

Jen co Elon Musk koupil za přemrštěnou cenu 44 miliard dolarů síť Twitter, zavládl chaos mezi zaměstnanci a panika mezi reklamními klienty. Posledně jmenovaní se zejména obávají, že se mohou jejich reklamy objevit brzy vedle negativního obsahu, protože Musk chce připustit na platformě vyšší volnost pro přispěvatele. Současně pohrozil, že ty inzerenty, kteří opustí Twitter, veřejně zostudí. A to se Allianz nelíbí.

Kdo sleduje dění okolo silné názorové platformy Twitter, se v posledních týdnech opravdu nenudí. Od oznámení o převzetí sítě Elonem Muskem se prakticky denně objevují nová překvapivá prohlášení. A k tomu už došlo na propuštění asi poloviny zaměstnanců. Za několik dnů se ukázalo, že Twitter potřebuje některé z nich zpátky. Podle některých zdroj byli vyhozeni „omylem kvůli přehlédnutí“, když jejich management krátce na to zjistil, že jejich znalosti a zkušenosti z práce jsou asi nezbytné pro další chod, zvláště když Musk si každou chvíli vymyslí něco nového a dalšího, co je nutné promítnout do praxe.


Mohlo by vás zajímat: Pojišťovny s „evropským penzijkem“ zatím váhají


Také na straně nabídky jsou novinky: během listopadu proběhla aktualizace aplikace a současně bude Twitter od každého uživatele požadovat 8 USD měsíčně. Doposud byla verifikace pravosti uživatelů a jejich profilů garantována zdarma. Podle některých je za tím obava, že by se někdo mohl identifikovat jako prezident nebo oficiální agentura a zveřejnit například nesprávné výsledky voleb.

I Elon Musk se před volbami v USA 8. listopadu vyjádřil k dělení politické moci. Podle něj je lepší volit republikány, protože dělená moc krotí špatné stránky obou stran. A to i přesto, že Musk v minulosti volil demokraty, jenomže podle něj nyní jsou rozpolcení a plni nenávisti a nemůže je proto dále podporovat.


Mohlo by vás zajímat: Markéta Šichtařová: Češi se ženou do ztráty


A právě téma nenávisti nyní obchází i Twitter. Musk chce dovolit větší svobodu projevu. Kritici se ale obávají, že by Elon Musk v zájmu volnosti mohl výrazně omezit boj proti rozšiřování nenávistných poselství, dezinformací a nepravdivých informací. Mnozí z těch, co byli nyní z firmy propuštěni, patřili do oddělení, které odstraňovalo tweety spojené se spikleneckými teoriemi, výzvami k násilí a nenávistnými projevy. Současně blokovali účty, z nichž se taková data rekrutovala.

Někteří dřívější velcí zadavatelé reklamy, mezi nimi Volkswagen, Mondelez nebo Pfizer, už mezitím s inzercí skončili. Jeden pravicový lobbista dokonce navrhl, aby Elon Musk tyto „odmítače“ veřejně jmenoval, aby byl možný protibojkot, jenž by je obtěžoval. To ale Musk odmítl. Neboť Twitter bojuje o příjmy: z tržeb 5,1 miliardy USD v loňském roce bylo plných 89 % z reklamy.


Mohlo by vás zajímat: Allianz: Riziko požáru na moři roste s převáženými lithiovými bateriemi


Po Volkswagenu se nyní ozval další německý gigant Allianz s prohlášením, že „prozatím nebude Twitter využívat pro reklamní účely.“ Sdělil to v reakci na anketu uspořádanou deníkem Handelsblatt mezi 40 velkými koncerny, z nichž odpověď poskytla polovina. Mnoho z nich zatím neví, jak se k nové situaci postaví. Farmaceutický a chemický koncern Bayer zatím považuje jakékoli rozhodnutí za velmi předčasné, zdravotní koncern Fresenius v tuto chvíli nevidí žádný podnět k úplnému reklamnímu odchodu z Twitteru. Také Mercedes-Benz, Deutsche Telekom, Henkel a Covestro chtějí nejprve pečlivě sledovat vývoj. Je třeba říci, že pro tyto ekonomické giganty má sociální síť beztak jen zanedbatelný reklamní význam. I Allianz se vyjádřila, že na Twitteru inzeruje dosud jen v omezeném rozsahu.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články