Zprostředkovatelé i klienti neprojevují o udržitelnost příliš velký zájem


			Zprostředkovatelé i klienti neprojevují o udržitelnost příliš velký zájem

Od srpna musí pojišťovací zprostředkovatelé v Německu pokládat zákazníkům otázky ohledně jejich preferencí v oblasti udržitelnosti. Aktuální vyhodnocení ukázalo, že z tohoto opatření není šťastná ani jedna strana.

K tématu udržitelnost versus poradenství existuje nadále informační deficit a nejistoty na trhu. To je hlavní výstup z bleskové on-line ankety mezi zprostředkovateli v rámci Spolkového svazu německých pojišťovacích zástupců (BVK) ve spolupráci s German Sustainability Network (GSN). Ta nesla název „Udržitelnost v odvětví pojišťovacích zprostředkovatelů“.


Mohlo by vás zajímat: Sestupný trend podnikatelských očekávání německých pojistitelů


Třetina zprostředkovatelů přistupuje k tématu udržitelnosti se zvědavostí, ale 19 % respondentů s tímto vyjádřením nesouhlasilo. 28 % dotázaných uvedlo, že se cítí být k tomu přinuceni, aby se tématem zabývali. Podíl 34 % oslovených souznělo s výrokem, že ho téma zajímá z plného přesvědčení, zatímco ale s takovým vyjádřením nesouhlasilo nebo spíše nesouhlasilo opět 34 % jiných respondentů.

Přibližně polovina oslovených účastníků ankety uvedla, že jsou v zásadě informováni o cílech této regulatoriky, zatímco třetina zatím málo nebo vůbec ne. Podrobné informace a pomůcky k jednání očekávají zprostředkovatelé od poskytovatelů produktů (75 %), orgánů dozoru (38 %), profesních svazů (37 %) nebo od poolů a servisních entit (30 %).


Mohlo by vás zajímat: Pojišťovací Dr. Jekyll, nebo Mr. Hyde? Soud má jasno!


Zákazníci i zprostředkovatelé zájem nemají

Ale nejen zprostředkovatelé, také klienti jsou k tématu udržitelnosti zdrženliví. Jenom ve velmi málo případech oslovují aktivně své poradce s touto problematikou. Dvě třetiny zapojených zprostředkovatelů uvedly, že za poslední 4 týdny nebyli od svých zákazníků dotázáni na aspekty udržitelnosti u řešení, jaké jim nabídli. A o moc lepší to nebylo ani v případě, byla-li nabídnuta delší lhůta: v posledních 3 měsících byl podíl nezaujatých 64 %, v posledních 6 měsících 59 % a během celého uplynulého roku ignorovalo téma 57 % klientů (zatímco 36 % klientů v posledním roce alespoň jeden dotaz nebo i více na udržitelnost položilo).

Podle hodnocení samotných zprostředkovatelů klienti navíc neznají své preference v oblasti udržitelnosti a „důvěřují poradci“. Ti však svoji nyní zákonnou povinnost k dotazování k tématu neberou až tak vážně a doslovně. Čtvrtina až třetina poradců přes nové nařízení s tématem své zákazníky neoslovuje. Otevřeně to připouští: 25 % neprobíralo téma s klienty v posledních 4 týdnech a 26 % v posledních třech měsících. U delších časových období je negace udržitelnosti zastoupena ještě více.


Mohlo by vás zajímat: Jak přispělo zdražování firem ke dnešní inflaci v eurozóně?


„Tato anketa ukázala, že je třeba stále udělat mnoho, než bude zajištěna proveditelnost a realizace předepsaného dotazování ohledně preferencí v udržitelnosti. Pokud se povede změnit přístup zprostředkovatelů k šancím na aktivní podíl na uskutečnění udržitelných aspektů v jejich podnikání, získali bychom více než každou další regulací,“ komentoval současný stav Michael H. Heinz, prezident BVK. Také Timo Biskop, šéf divize Poradenství & Obchod v GSN souhlasí s tím, že studie přinesla závěry o naléhavé potřebě zlepšení vnímání v dosud nejisté branži. Na bleskové anketě provedené ze strany BVK a GSN během září 2022 se zúčastnilo celkem 205 respondentů.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články