Tento nástroj poskytne krytí na riziko až do výše 300 mil. USD, a to na výstavbu a startovací fázi projektů v oblasti vodíku napříč světem. Budou však nabízeny i možnosti přenosu rizika pro celou dobu výstavby a provozní fázi, pokud jde o škody na majetku. Nástroj má též zahrnovat pojištění námořního nákladu (cargo), pojištění přerušení provozu, pojištění obecné odpovědnosti a pojištění pro případ zpoždění ve startovací fázi projektu.
Mohlo by vás zajímat: Digitální svět pojištění přichází. Jsou spotřebitelé připraveni?
Andrew George, globální ředitel úseku energie a elektřiny ve společnosti MARSH Specialty, je názoru, že výše uvedený nástroj představuje významný počin, který napomůže akceleraci globálního energetického přechodu na obnovitelné energie či zdroje. Jelikož globální průmysl v oblasti vodíku, zejména zelený vodík, se rychle rozšiřuje, aby uspokojil poptávku, tak daný nástroj přispěje tím, že omezí komplexitu opcí při zajišťování přenosu rizik, a to pro provozovatele všech velikostí. Dále pak podpoří důvěru investorů i poskytovatelů úvěrů co se týče splnění harmonogramů příslušných ambiciózních projektů.
George dále zdůraznil, že společnost MARSH nadále významně investuje s cílem podpořit diversifikaci energetických systémů a usiluje o to, aby pojistné trhy udržely krok s průmyslem a zlepšily se přístupy k řízení rizik a jejich výběr. Podstatné je též jeho vyjádření, že MARSH se zavazuje spolupracovat s investory ve všech fázích jejich projektů a tím podpořit jejich cíle v energetické transformaci.
Mohlo by vás zajímat: Podpojištění: Psal vaše podmínky zlý, nebo hodný právník?
Je jasné, že společnost MARSH si uvědomuje možné výhody a přínosy projektů v oblasti vodíku. Vychází z toho, že tyto projekty mohou znamenat složité vlastnické struktury a smluvní ujednání, jež budou vyžadovat komplexní řešení v řízení rizik za účelem ochrany zájmů všech zainteresovaných osob zapojených do projektu. George pak dodal, že v průběhu výstavby a provozu může soubor požadovaných klíčových pojištění zahrnovat, jak bylo již zmíněno výše, pojištění majetkových rizik, pojištění námořního nákladu, pojištění pro případ přerušení provozu, pojištění obecné odpovědnosti a pojištění pro případ zpoždění ve startovací fázi projektu. To ovšem určitě neznamená, že v případě potřeby nemohou být aktivována jiná potřebná pojištění.
Komentáře
Přidat komentář