Analýza se soustředila na parametry všeobecné akceptace, preferovaného řešení (typ telematického přístroje), dalších funkcionalit telematického balíčku (služby, sleva z pojistného), skutečného využití a chování při jízdě, vlivu na škodní kvótu a existence příznivého business case (zkušenosti). A jaký je tedy hlavní výstup z šetření? Klienti jsou sice připraveni sjednávat příslušné sazby pojistného, ale pouze za určitých předpokladů.
Mohlo by vás zajímat: Zemědělské pojištění ve Francii. Pohled z praxe
Podle výsledků by 43 % dotázaných uzavřelo odpovídající tarif pojistného, pokud by telematika běžela přes aplikaci na mobilu. V případě, že by zákazníci mohli přitom disponovat daty a určovat, kam dál budou poskytnuta, vzroste podíl těch, kteří toto řešení akceptují, na 61 %. Vedle toho očekávají respondenti ze studie slevu z pojistného ve výši minimálně 50 až 100 eur oproti běžné sazbě, nicméně přirážku za špatný styl jízdy odmítají. A ani další servis pomocí doplňkových funkcí, jako například doporučení k vylepšení řidičských schopností, neudělal na účastníky výzkumu velký dojem.
„Malá nabídka telematických tarifů, která aktuálně trvá na trhu, není dána tím, že by pojišťovny nebyly otevřeny novinkám. Spíše by mnoho pojistitelů v Německu bylo nuceno zůstat u stávající detailní a vypracované segmentaci pro kalkulaci pojistného pro vozidla, dokud nebudou pro telematiku k dispozici ani standardy, ani všeobecně dostupné a validní datové koncepty. Podstatnými předpoklady širšího fungujícího tržního zavedení telematiky jsou tedy data a jejich disponibilita, kompetentní zacházení s daty, jejich relevantnost a možnost využít je,“ konstatovala Barbara Schick z představenstva Bavorské komory pojistitelů.
Komentáře
Přidat komentář