Německo: Stálí řidiči jsou pro pojistný trh výhrou  


			Německo: Stálí řidiči jsou pro pojistný trh výhrou  

Osobní auta, kterými v Německu jezdí jeden pevně určený řidič plus jeho partner, jsou statisticky nejlepší rizika.

Z 1 000 osobních vozidel mělo škodu z povinného ručení 65 aut. Ve skupině aut, v nichž jezdí stále stejný řidič a jeho partner nebo partnerka, však nehodu vyřizovanou z povinného ručení mělo jen 56 vozů z tisícovky.

Osoby jezdící v autě samostatně bez spolujezdce vykazují škodní frekvenci 69 případů na 1 000 vozidel. Používá-li vůz ale více osob, aniž by byli vůči pojišťovně identifikováni, je výskyt škod 73 případů na 1 000 aut.


Mohlo by vás zajímat: Spolupráce mezi Francií a Německem je pojišťovnami vnímána pozitivně


Tuto statistiku představila v prosinci v Berlíně Celostátní svaz německého pojišťovnictví (GDV). Zahrnuje údaje za celkem 99,82 % předepsaného pojistného v povinném ručení v Německu.

Počet pojištěných aut stoupl v roce 2017 meziročně o více než 1,5 % na 44 milionů osobních vozidel. Průměrné náklady na škodu vzrostly o 1,6 % na 3 451 eur.

Asi 43 % z registrovaných pojištěných osobních aut spadá do kategorie „pevně určený řidič plus partner/partnerka“. U této skupiny není příznivější jen škodní frekvence, ale má také nižší průměrnou škodu (3 298 eur). Asi čtvrtina pojištěných osobáků má více uživatelů. Nejvyšší průměrnou škodu měla v roce 2017 skupina řidičů jezdících bez spolujezdce (3 540 eur).


Mohlo by vás zajímat: Allianz: Zimní požáry jsou čím dál častější a závažnější


Dále asociace porovnala individuálně pojišťovaná auta a tzv. flotily. Podíl 85 % připadá na individuálně pojištěné první osobní vozy v domácnosti. Jejich škodní frekvence činila 63 případů na 1 000 vozidel, průměrná škoda činila 3 368 eur.

U druhých individuálně pojišťovaných aut v domácnosti je naproti tomu za rok 2017 ve statistice 72 nehod na 1 000 aut, a také průměrná škoda je vyšší: 3 789 eur. Horší výsledky vykazují tzv. flotilově pojišťovaná auta. U nich je škodní frekvence 82 aut z tisíce.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články