Německo v opojení jednorázového životního pojištění


			Německo v opojení jednorázového životního pojištění
13.4.2010 Pojistný trh

Rok 2009 byl výjimečným rokem pro německé životní pojišťovny. Zatímco odborníci očekávali, že bankovní horory a další důsledky finanční krize omezí chuť k uzavírání životního pojištění, stal se pravý opak: rok po propuknutí finanční krize dosáhl počet nově uzavřených životních pojistek rekordního objemu. Příjem pojistného v životním pojištění dosáhl 81,652 miliard euro. Ale...

Věc má háček. Okolo 80 procent nově uzavřených životních pojistek v Německu v loňském roce jsou „jen“ jednorázová životní pojištění. Uvedl to Zeitschrift für Versicherung. U čtyřech nejsilnějších životních pojišťoven se toto číslo dokonce vyšplhalo na víc než 90 procent. V průměru jde o 86,1 procenta. I neznalým je na první pohled jasné, že takové číslo není normální...

Výsledek překvapil celý pojistný trh. V současné době se začíná pátrat, co může být příčinou tak nečekaného výsledku.

Lze předpokládat, že nákup jednorázových smluv slouží ke spekulativním účelům. Klienti rozhodně nemyslí na nějaké zajištění ve stáří, ale s největší pravěpodobností se snaží využít úrokových rozdílů na finančním trhu. Použijeme-li burzovní terminologii, může jít o takzvanou úrokovou arbitráž.

V současné době ale už na sebe tito početní spekulanti soustředili pozornost pojistitelů. A nejen jejich, ale i dohledu nad pojistným trhem, kterým je u našich sousedů BaFin (Bundesanstalt für Finanzdienstleistungsaufsicht).

BaFin trvá na tom, že všechno musí být doslova křišťálově čisté. V minulém týdnu proto nařídil pojišťovnám poskytnout podrobné údaje o takto uložených penězích, o kapitálových životních pojistkách, ale nejen o nich. Také o možných očekáváních klientů a tedy i o možných rizicích, vyplývajících z pojistného plnění. Rozbor musí pojišťovny předložit do 19. dubna.

Zeitschrift für Versicherung, VersicherungsJournal

 

Share/Bookmark

Zdroj: Zeitschrift für Versicherung, VersicherungsJournal

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články