Otakar Mareš: PVZP chrání nemocnice před vznikem dluhů


			Otakar Mareš: PVZP chrání nemocnice před vznikem dluhů
8.2.2023 Rozhovory, Produkty

Zdravotní pojištění cizinců od PVZP vynikalo vždy svou kvalitou, širokými rozsahy a nadstandardními limity. PVZP již několik let nabízí unikátní pojištění cizinců EXCLUSIVE, které je absolutně bez výluk, a dokonce s vyšším rozsahem úhrady zdravotní péče, než má český občan. V rámci zlepšování a rozšiřování služeb nově PVZP přistoupila k navýšení pojistných limitů na 120 tis. eur, tj. 3 mil. Kč, které klienti dostanou již k základní variantě Komplexního zdravotního pojištění PLUS a EXCLUSIVE. Tato částka výrazně převyšuje legislativní požadavky. Bližší informace o chystaných novinkách popisuje Otakar Mareš, obchodní ředitel PVZP.

Vysvětlete, co přesně PVZP vede ke zvyšování pojistných limitů?

Je to jednoduché, vedou nás k tomu životní situace našich klientů, se kterými se dennodenně setkáváme. Mottem naší pojišťovny je „Chráníme to nejcennější“, a tím je samozřejmě zdraví. Proto chceme, aby klienti měli dostatečný limit pro případ, že se jim přihodí úraz nebo onemocní. Umím si představit, že pro cizince, kteří sem přijíždí, je těžké odhadnout náklady na léčbu, proto i v základním limitu chceme klientům poskytnout maximální ochranu a komfort. Stejně důležitá je výše limitu i pro zdravotnická zařízení, která mají garantováno, že jim náklady do výše limitu na pojistnou událost uhradíme, a mohou se tak v klidu soustředit na léčbu pacienta.


Mohlo by vás zajímat: ČAP Insurance talk: U mikrofonu Dominik Štros


Proč zvyšujete limit pojistné ochrany pro každou pojistnou událost?

Vysvětlím to na příkladu. Zvýšení limitu na jednu pojistnou událost v praxi znamená, že když si klient zlomí nohu (= stane se pojistná událost), má v tu chvíli na léčbu k dispozici limit 3 000 000 Kč. Druhý den ovšem může onemocnět ať běžným, nebo vážným onemocněním (= stane se jiná pojistná událost), opět má na léčbu celý limit 3 000 000 Kč. V situaci, kdy řešíte zdravotní problémy, asi nikdo z nás nechce ještě přemýšlet, z čeho zaplatí čím dál nákladnější péči. To je přesně ten moment, kdy si uvědomíte, jak důležité je mít kvalitní zdravotní pojištění. 

Jakou výši pojistného limitu zákazníkům doporučujete?

Všem klientům doporučujeme maximální limit pojistné ochrany při sjednání smlouvy a současně výhodné připojištění léčebných výloh v schengenském prostoru, do kterého patří od 1. ledna 2023 i Chorvatsko. Neznám důležitější oblast, kde by měl být člověk připraven na nečekanou událost, něž je naše zdraví, to si totiž nehraje na „kdyby“. Evidujeme velmi časté případy zejména dětí, které jsou zcela zdrávy a po pár měsících se rozvine těžká metabolická porucha nebo leukémie nebo jiné zákeřné onemocnění, v těchto případech limit 3 mil. Kč je na spodní hranici uhraditelnosti nákladů.   


Mohlo by vás zajímat: ČNB: Jaká byla úspěšnost odborných zkoušek za 4Q 2022?


Jaká opatření vedoucí ke snižování dluhů v nemocnicích jste zavedli?

V PVZP se staráme o cizince, kteří přijeli do České republiky na dlouhodobý pobyt, ať už pracovat, studovat, za rodinou, nebo z jiných důvodů, a nemají nárok na vstup do systému veřejného pojištění. Jelikož v minulosti byl trh plný nekalých praktik, některé pojistky se prodávaly absolutně pod tržní cenou a v nemocnicích rapidně rostly dluhy za nepojištěnými nebo nedostatečně pojištěnými klienty, byla nám vládou v srpnu 2021 svěřena exkluzivita na přechodnou dobu a zároveň výzva trh kultivovat.

Úkolem naší pojišťovny je zajistit kvalitní a rychlou úhradu zdravotní péče. Disponujeme širokou sítí smluvních poskytovatelů zdravotních služeb (více než 4 000 zdravotnických zařízení) a úhrady z naší pojišťovny jsou směřovány přímo poskytovatelům. V praxi to vypadá tak, že klient přijde s medicínským problémem do zdravotnického zařízení, tam je mu poskytnuta zdravotní péče. Klient na místě neplatí, úhrada proběhne mezi zdravotnickým zařízením a pojišťovnou. Klient se tedy platby neúčastní, péči hradí pojišťovna. Spokojenost jsme zaznamenali jak na straně klientů, tak na straně zdravotnických zařízení.

Obecně došlo k pozitivnímu posunu celého odvětví, vyřešilo se mnoho palčivých problémů předchozího stavu. Narovnali jsme cenovou politiku, za zdravotní péči platíme přímo zdravotnickým zařízením a zvýšili jsme pojistné limity, takže dluhy v nemocnicích teď vůbec nevznikají. Naše úspěchy v tomto oboru přičítáme také naší mateřské VZP ČR, která nám předala svoje zkušenosti z oblasti zdravotního pojištění, a i díky ní jsme v současnosti na zdravotní rizika experti.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Přestaňme už socialismu říkat tržní ekonomika


Jaké další výhody má pojištění cizinců od PVZP?

Komplexní zdravotní pojištění již v základu obsahuje nonstop asistenční službu, která klientovi pomůže vyhledat lékaře, domluvit termín ošetření a pomůže i v případě jazykové bariéry u lékaře. Pro cizince je také skvělé, že mohou využít online poradnu s lékaři zdarma, díky níž mohou v angličtině nebo češtině ihned konzultovat svůj zdravotní stav s odborníkem bez nutnosti navštívit ordinaci. V praxi se totiž často stává, že cizinec například nemá žádného svého praktického lékaře, a pokud se při konzultaci ukáže, že by měl navštívit odborníka, rovnou mu pomůžeme s objednáním. Klient nemusí ve zdravotnickém zařízení nic platit, poskytnutou péči hradí PVZP na základě online hlášení a fakturace.

Další výhodou je limit nadstandard již v základu a zdarma, který pojištěný může využít na volně prodejné léky, úhradu dentální hygieny, nepovinných očkování a mnoho dalšího. Pojištění obsahuje i repatriaci zpět do vlasti pojištěného. V nabídce máme širokou nabídku připojištění léčebných výloh v schengenské prostoru, úrazové pojištění, nepovinné očkování a pojištění odpovědnosti.

Jak se stavíte k případům, kdy ani poctivě zaplacené pojištění celou komplexní lékařskou péči nepokryje?

Vždy jsme připraveni se o naše klienty v nepříznivých situacích postarat. Nejdůležitější je, aby si klient při sjednání pojistné smlouvy dokázal nastavit správný limit. Klienty vždy poučíme, ale rozhodnutí je vždy na nich. Pokud se stane, že klientovi zvolený limit nestačí, překročí limit a není schopen se připojistit v důsledku zdravotního stavu, např. je v umělém spánku apod., vždy takovou situaci intenzivně řešíme s konkrétním zdravotnickým zařízením a snažíme se případnou překročenou péči zcela nebo alespoň částečně kompenzovat. Z tohoto důvodu jsme založili Nadační fond Ze srdce PVZP, který cizincům v těžkých životních situacích pomáhá a péče za klienty hradí přímo zdravotnickému zařízení.


Mohlo by vás zajímat: Změny v představenstvu Generali České pojišťovny


Můžete uvést příklad, komu a jak PVZP pomohla v těžké životní situaci?

Z nedávné doby uvedu příběh ukrajinské rodiny s nemocným miminkem. Rodiče zde žijí a pracují už 5 let a v říjnu se jim narodilo dítě. Místo radostí však přišly starosti. Na základě testování, které je nově nabízeno všem rodičkám v nemocnici, bylo dítěti zjištěno onemocnění Spinální svalová atrofie (spinal muscular atrophy, zkr. SMA), což je genetické, progresivní a často terminální vzácné onemocnění, které postihuje schopnost člověka chodit, jíst, a nakonec i dýchat. Léčba, která ale může předejít rozvinutí nemoci a podá se do tří let života dítěte, stojí více jak 1,6 milionu Kč. Jedná se však pouze o pořízení léku na dobu deseti měsíců, protože v této ceně není zahrnuta zdravotní péče. Úlevou pro rodiče v tuto chvíli je, že vše bude hrazeno z pojištění a oni se tak budou moci v klidu soustředit na léčbu dítěte bez starostí o to, kdo to zaplatí.

Doplňuji citaci tatínka: „Kdybychom neměli vhodné pojištění, naše dítě by nedostalo lékařskou péči a zřejmě bychom museli jet zpátky na Ukrajinu, kde teď zuří válka a zdravotní systém tam kolabuje. Jsme vděčni, že můžeme zůstat tady a že máme jistotu, že je naše dítě v nejlepších rukách. Díky PVZP bude naše dítě zdravé. Děkuji také za profesionální přístup ze strany lékařů a sester.“

Dalších příkladů je nespočet, s nejrůznějšími životními příběhy klientů se setkáváme denně a neznám důležitější oblast, kde by měl být člověk připraven na nečekanou událost, něž je naše zdraví, to si totiž nehraje na „co kdyby“. Každopádně jsme vždy rádi, když vidíme šťastné konce.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články