Tomáš Síkora: CREASOFT nabízí jako jediný na trhu kompletní portfolio srovnávačů


			Tomáš Síkora: CREASOFT nabízí jako jediný na trhu kompletní portfolio srovnávačů
24.10.2023 Rozhovory, Technologie

Společnost CREASOFT nabízí specializovaná softwarová řešení, která jsou určena pro distributory finančních produktů. Služby této zavedené digitální firmy, která na trhu působí od roku 1998, využívá více než 50 velkých distributorů v Česku a na Slovensku. CEO společnosti CREASOFT Tomáše Síkory jsme se v rozhovoru zeptali, jaké novinky připravují v oblasti ochrany dat klientů, co si myslí o fenoménu umělé inteligence a na jaké produktové inovace se můžou distributoři těšit v blízké budoucnosti.

Děkuji Vám, pane řediteli, že jste si udělal prostor pro dotazy odborného portálu oPojištění.cz a hned na úvod se zeptám, společnost CREASOFT získala nedávno bezpečnostní Certifikát ISO 27001, co to pro vaši firmu a také pro klienty znamená?

Získání certifikátu ISO je pro nás důležitým milníkem. Je to důkaz našeho obecného přístupu k bezpečnosti informací a úsilí poskytovat zákazníkům nejvyšší úroveň ochrany jejich dat. Nejen z důvodu našeho postavení na trhu a novým klientským segmentům, ale i ve snaze zrevidovat naše interní procesy, jsme v létě podstoupili certifikační bezpečnostní audit. Bylo to pro náš tým sice náročné období, ale na druhou stranu to byla výborná příležitost podívat se na interní procesy z nového úhlu a společně s nezávislými auditory identifikovat oblasti, které je možno ještě zlepšit a posílit.

Využili jsme toto období zároveň k proškolení zaměstnanců, aby případně mohli lépe reagovat na potenciální rizika související s bezpečností dat. Jsem rád, že audit procesů a technických prostředků oficiálně potvrdil naši důvěryhodnost v informační bezpečnosti i její špičkovou kvalitu řízení. Posunulo nás to zase o kus dál a pro klienty je to záruka, že u nás jsou jejich data v bezpečí.


Mohlo by vás zajímat: TOP 30 pojišťovacích makléřů za rok 2022 v Česku dle oPojištění.cz


Mohl byste popsat, jak se vám i přes zmíněné náročné období podařilo postoupit v integraci firem po akvizici společnosti IFA Services v Čechách a na Slovensku?

Jak jsme hned po akvizici společnosti IFA Services na konci loňského roku avizovali, bylo naším cílem modernizovat, redesignovat srovnávače a metodiky úvěrových produktů IFA Services a zároveň je začlenit do produktové řady ZETEO pod značku CREASOFT. A to se podařilo. Všechny tyto produkty v Čechách i na Slovensku už prošly první vlnou procesního i grafického upgradu ve stylu CREASOFT a od listopadu 2023 budou nasazeny u všech našich zákazníků v Čechách i na Slovensku.

Na Slovensku jsme na počátku roku provedli přejmenování dceřiné společnosti IFA Services na CREASOFT SK a ještě nás čeká její začlenění do struktury pod český CREASOFT. Současně se zahájením provozování úvěrových srovnávačů pro názvem „ZETEO úvěry“ přesmluvníme do konce roku všechny zákazníky IFA Services v ČR na CREASOFT a od roku 2024 již budeme všechny naše produkty provozovat pouze pod jedním brandem.

Obecně jsme se soustředili na vytvoření jediného kompaktního týmu, přičemž i vzhledem k rozdílným vývojovým stádiím obou firem došlo zákonitě i na personální změny a odchody. Jsem rád, že již po první polovině roku je i v této části firmy tým stabilní a nově posílen o zkušené kolegy.   

A jak se obecně daří vašim produktům?

Naší vlajkovou lodí je dlouhodobě MAXX – modulární systém pro správu klientů a smluv, CRM, zpracování provizí a management distribuce finančních produktů. Využívají ho již vyšší tisíce zprostředkovatelů finančních produktů. Po celkovém redesignu a přidání nových modulů má řadu nových funkcionalit, které využijí nejen retailový distributoři pojištění, ale je vhodný pro jakýkoliv distribuční model, a to včetně pojišťovacích makléřů.

V rodině agregátorů ZETEO naše portfolio obsahuje už 7 samostatných řešení od neživotního přes životní pojištění, hypotéky až po spotřebitelské úvěry. Tedy jinými slovy jsme jediní na trhu, kteří mají kompletní portfolio funkčních srovnávačů, které už využívá v ČR a SR bezmála 50 zákazníků.

Obchodně nejlépe se tradičně daří produktu ZETEO auto, kde předepsané pojistné roste našim zákazníkům skokově. Za loňský rok vyšplhalo na 900 milionů korun a v polovině letošního roku jsme zaznamenali více než 20 % růst. Osobně odhaduji objem pojistného za rok 2023 na 1,3 mld. Kč. Výrazně se zlepšuje situace i ve využívání srovnávače pojištění majetku. Určitě tomu přispívají úpravy a zlepšení funkcionalit, ale také celkový redesign a lepší uživatelské prostředí. To jsme nakonec letos upravili u všech produktů naší řady ZETEO. Pozitivní reakce našich zákazníků potvrdili, že jdeme správným směrem.

Ale samozřejmě není vše jen růžové. Zejména nás trápí situace týkající se agregátoru na životní pojištění. I když se jedná o produkt, kde je i díky legislativním povinnostem nanejvýš nutná analýza potřeb klienta, výběr vlastností produktů a následně jejich porovnání, což mimo jiné naše ZETEO obsahuje, nemůžeme našim klientům nabídnout kompletní rozsah všech pojišťoven pro objektivní srovnán celého trhu. Nezbývá nám tedy než doufat, že zatím nezúčastněné pojišťovny přehodnotí brzy svoje stanoviska.


Mohlo by vás zajímat: Poradci ve třetím čtvrtletí: Život na finančním trhu je plný překvapení


Jak hodnotíte fenomén umělé inteligence? Zvažovali jste již propojení AI s vašimi produkty?

Umělá inteligence je jedním z významných technologických trendů současnosti. Určitě má potenciál posunout mnoho oblastí našeho života, od zábavy, vzdělávání až po zdravotnictví. Osobně bych ale využití AI v osobním finančním poradenství zatím ještě moc nepřeceňoval. My v CREASOFTu samozřejmě zkoumáme využití umělé inteligence v našich procesech, ale nechceme ji používat za každou cenu, jen abychom byli „trendy“.

Viděli jsme nedávno pokus využití AI u jednoho z konkurenčních produktů s velmi nepřesvědčivým výsledkem. Umělá inteligence totiž předpokládá správné zadání úkolu, což bývá pro naprostou většinu uživatelů kámen úrazu.  Zjistili jsme, že v mnohých procesech bychom s pomocí umělé inteligence nedosáhli lepších výsledků než se stávajícími produkty. Takže prověřujeme v tomto směru možnosti a v momentě, kdy zjistíme, že s umělou inteligencí stoupne vyšší uživatelský komfort a sníží se chybovost, tak ji v produktech využijeme.

Příští rok slaví CREASOFT 20 let od svého vzniku. Čím překvapíte?

Ano, to je pravda. V květnu 2024 bude CREASOFTu formálně 20 let, ale vlastně jsme začali software vyvíjet už v roce 1998. Za tu dobu jsme ušli dlouhou cestu od malé „garážovky“ k firmě, která ve svém úzkém segmentu drží stále pozici leadera. Vnímáme, že máme i své následovníky, kteří nejen kopírují naše řešení, ale rovněž nás motivují vymýšlet nové věci. Samozřejmě novinky chystáme i pro příští rok, budou určitě zajímavé a ve správný čas o nich dáme vědět.

Děkuji Vám za rozhovor.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články