Vladimíra Ondráková: Nejdůležitější je dělat věci, které mají smysl a cíl


			Vladimíra Ondráková: Nejdůležitější je dělat věci, které mají smysl a cíl
16.12.2022 Rozhovory, Pojistný trh

Hasičská vzájemná pojišťovna (HVP) byla založena v roce 1900 a je jedním z nejstarších pojišťovacích ústavů v Evropě. V roce 1992 byla její činnost obnovena Sdružením hasičů Čech, Moravy a Slezska a v těchto dnech tak slaví třicet let své existence. HVP nabízí pojišťovací produkty širokému okruhu klientů, fyzickým i právnickým osobám v oblasti majetkového pojištění. Podporuje protipožární prevenci a činnost sborů dobrovolných hasičů na území České republiky. Obchodní ředitelky Vladimíry Ondrákové jsme se například zeptali, jaká je základní filozofie společnosti, jak vnímá rostoucí inflaci nebo co je pro ni nejdůležitější v oblasti obchodu.  

Je to již 30 let, co Hasičská vzájemná pojišťovna působí v Česku. Co pro Vás tento milník osobně znamená?

K třicetiletému výročí působení HVP v novodobých dějinách na českém trhu přistupujeme s náležitou úctou a respektem. Je ale třeba říci, že činnost HVP byla v roce 1992 pouze obnovena. Samotná historie pojišťovny započala mnohem dříve, a to již v roce 1900. Dnes je HVP v pravém slova smyslu komerční pojišťovnou, která je otevřená všem zájemcům o pojištění, aby si u ní sjednávali široké spektrum pojistných smluv. Myslím, že už se můžeme právem nazývat střední pojišťovnou. V portfoliu máme spoustu produktů přizpůsobených na míru potřebám zákazníka a zároveň jsme konkurenceschopní. A jsme velmi dobří ve veřejných zakázkách, máme pojištěné už čtyři kraje.


Mohlo by vás zajímat: První legislativní úprava umělé inteligence se blíží


Jak se vlastně do názvu společnosti dostalo přídavné jméno „hasičská“?

Název „Hasičská“ vyplývá zejména z tradice, která byla motivem pro znovuobnovení činnosti naší pojišťovny v roce 1991, při založení akciové společnosti, jež začala pojišťovat v listopadu 1992. Snahou této činnosti bylo navázat na slávu své předchůdkyně, která na trhu působila v letech 1900 až 1946. Své jméno jí do vínku dali její zakladatelé, dobrovolní hasiči z českých hasičských sborů na Moravě a ve Slezsku. Ti se chopili myšlenky založit hasičskou pojišťovnu, která by poskytovala pojistnou ochranu nejen proti škodám na majetku způsobených požárem, ale také proti škodám na zdraví a životech, které by členové českých hasičských sborů utrpěli při záchranných činnostech.

Sbory dobrovolných hasičů, které po demonopolizaci pojišťovnictví v roce 1991 s myšlenkou obnovení Hasičské vzájemné pojišťovny přišly, pracovaly se stejnou ideou, ovšem v moderním pojetí současné legislativy a nových potřeb nejen hasičských sborů, ale i občanů naší země. V nabídce tak máme nejen běžné pojistné produkty pro širokou škálu našich klientů, ale i speciální druhy pojištění určené na pojistnou ochranu členů sborů dobrovolných hasičů, kterými je možné pojistit jejich sportovní i tréninkovou činnost, práci s dětmi a mládeží a samozřejmě i rizika při výkonu zásahové činnosti.

Jaké občanské pojištění máte pro klienta?

V rámci pojištění pro občany bych určitě zmínila Komplexní pojištění majetku a odpovědnosti občanů KLASIK a jeho novější variantu KOMBI. Zahrnuje pojištění trvale obydlené i rekreační domácnosti, pojištění rodinného domu nebo bytu a samozřejmě staveb, které s hlavní stavbou souvisí, případně i garáže, která stojí někde úplně jinde. Klient si může vybrat, co a na jaká nebezpečí se pojistí, a nastavit si pojištění tak, aby odpovídalo jeho potřebám a životnímu stylu. Dále bych uvedla Rodinné úrazové pojištění, které je možné průběžně upravovat podle toho, jak se rodinné zájmy a aktivity mění.


Mohlo by vás zajímat: Sloupek Kateřiny Lhotské: Deindustrializace Evropy


Co HVP klientům nabízí v oblasti asistenčních služeb?

Asistenční služby v rámci občanského pojištění samozřejmě nabízíme také, nově jsme je navíc rozšířili. Pokud s námi uzavřete pojištění stavby nebo domácnosti ve variantě Exkluziv nebo Premium, máte základní asistenční službu vždy zdarma. V rámci této služby vám pomůžeme v případě technické havárie, zablokování dveří a zámku, zajistíme i náhradní ubytování nebo vám poradíme v rámci právní asistence. Tím však nekončíme. V rámci připojištění rozšířené asistenční služby získáte nejen vyšší limity na jednotlivé služby, ale i asistenci k domácím spotřebičům. Zajistíme vám příjezd technika, který spotřebič v rámci této asistence opraví.

Novinkou je možnost využít telemedicínu, která představuje moderní odvětví léčebné péče. Klienti mohou telefonicky konzultovat svůj současný zdravotní stav s lékařem. Ten, pokud je to možné, určí diagnózu a doporučí způsob léčby, pomůže s výběrem vhodné medikace a odhadne délku trvání léčby. Pokud jste vášnivý milovník cykloturistiky, jistě oceníte i cykloasistenci, takže během výletů na kole či elektrokole nezůstanete ve štychu. V rámci této služby vám pomůžeme, když se vám kolo porouchá. Zajistíme a uhradíme příjezd technika na místo, kde se vám porucha stala a kde vám technik defekt kola opraví. A pokud situaci nebudeme umět vyřešit na místě, tak vás včetně vašeho kola ale třeba i dětí dopravíme do místa bydliště, ubytování nebo třeba do půjčovny kol nebo nejbližšího cykloservisu.

Jaké produkty máte připraveny pro drobné a střední podnikatele?

Na podnikatele rozhodně v nabídce našich pojištění nezapomínáme. Tato klientela u nás může získat Pojištění podnikatelů FORTEL. I tento produkt zahrnuje pojištění majetku a odpovědnosti v několika variantách, takže své pojištění si snadno zvolí řemeslník podnikající ze své dodávky, stejně jako podnikatel vlastnící výrobní dílnu. I zde je možnost výběru z několika variant rozsahu pojistného krytí, dalších připojištění podle aktuálních potřeb zákazníka.


Mohlo by vás zajímat: Podcast: Pojištění elektroaut Allianz naplňuje všechny potřeby řidičů


Co pojišťovna nabízí motoristům?

Motoristé jsou nedílnou součástí našich klientů. Vedle nezbytného povinného ručení nabízíme také havarijní pojištění. Pojištění lze sjednat buď samostatně, nebo společně na jedné pojistné smlouvě. I zde je možnost výběru z několika variant rozsahu pojistného krytí, dalších připojištění a několika variant asistenční služeb. Kdo si bude pojišťovat osobní vozidlo, pak jistě ocení novou komfortní asistenci. Tato asistence umožňuje odtah nepojízdného vozidla nikoliv jen do nejbližšího servisu, ale případně i do vzdálenosti 100 km od místa nehody nebo poruchy a zapůjčení náhradního vozidla až na 10 dní, a to včetně přistavení a odstavení. Navíc lze využít poskytnutí právních nebo administrativních informací, jako například právní rady v nouzi, informace o pravidlech silničního provozu v zahraničí anebo tlumočení či překlady. A pokud si klient bude pojišťovat motocykl, může získat rozšířené asistenční služby, které obsahují odtah do nejbližšího servisu anebo zapůjčení náhradního vozidla kategorie B na pět dní.


Mohlo by vás zajímat: 3Q 2022: UnitedHealth Group má čistý zisk + 28,6 %. Kaiser ve ztrátě


Mezi klienty pojišťoven ale patří například i města a obce. Co máte připraveno pro ně?

Máme celou řadu těchto klientů, které oslovila naše nabídka. Velmi úspěšné je Pojištění samosprávných celků s velkou variabilitou volby rozsahu i spoluúčasti. Je jím možné pojistit jak obce, města nebo městské části, tak i jimi zřizované organizace, ať už jsou výrobní či sociální povahy. Stejně tak toto pojištění využijí kraje, mikroregiony nebo dobrovolné svazky obcí.

Oslovují Vás například i vlastníci bytů s potřebou pojistit bytový dům?

Ani tato klientela neodejde z Hasičské vzájemné pojišťovny s prázdnou. Mohou vyžít Pojištění bytových domů, které je určeno pro vlastníky bytových domů, tedy fyzické i právnické osoby, například společenstva vlastníků nebo bytová družstva. I toto pojištění je charakteristické jednoduchostí sjednání, které nabízí možnost sjednat řadu připojištění k některé z vybraných variant pojištění. U bytového domu může být pojištěna nejen vlastní stavba a její vybavení, ale i odpovědnost za škody, které zahrnuje odpovědnost z vlastnictví bytového domu a odpovědnost statutárních orgánů bytového družstva nebo sdružení vlastníků. Sjednat lze také základní asistenční služby na plynařské, instalatérské, topenářské, sklenářské a zámečnické práce v rámci urgentních zásahů.


Mohlo by vás zajímat: Igor Rusinowski z UNILINK: INSIA nám pomůže být #1 mezi evropskými distributory


Jaká je vlastně filozofie Hasičské vzájemné pojišťovny?

Filozofií naší společnosti je propojení s českými subjekty, podporovat je v jejich činnosti. A proto není ani náhoda, že jsme partnery velkých subjektů jako je Český rybářský svaz, Společenstvo kominíků ČR, ASO OSPZV, Federace strojvůdců, projektu Česká Chuťovka a některých dalších. Jsem ráda, že tímto způsobem držíme „českého ducha“ v pojišťovnictví na pojistném trhu.

Jak vnímáte současnou inflaci?

Současný růst inflace, růst cen stavebních materiálů, energií a dalšího vybavení se nás dotýká v každodenním životě a v souvislosti s tím roste i hodnota majetku. A právě v této souvislosti oslovujeme naše zákazníky, v zájmu zachování reál­né úrovně jejich pojistné ochrany, zda jejich současná, majetková pojistná sm­louva stále odpovídá jejich potřebám a aktuální cenové situaci. A nejen pojistné smlouvy je třeba aktu­alizovat, ale je důležité mít i aktuální kontaktní údaje, umožní to samozřejmě snadnější a rychlejší v komunikaci, což ocení obě strany, zákazník i pojišťovna.

Letos uplynulo 20 let od nejničivějších povodní v Česku. Jak reagují Češi na živelní katastrofy?

Je paradoxem, že v okamžiku, kdy proběhne nějaká přírodní katastrofa, roste nám tím úměrně počet zájemců o pojištění majetku. Řada našich klientů na tyto změny již zareagovala a jistě přibydou i další, kteří si ověří, zda jejich stávající pojistná smlouva nově pořízené předměty plně pokrývá. Impulsy ke změně pojistné smlouvy ale přinášejí i další pojistná nebezpečí, která dosud v Česku tak běžná nebyla. Příkladem je loňské tornádo na Moravě. Samozřejmě, že v tak extrémní situaci, jako je běsnění tornáda, je na prvním místě starost o zdraví a životy blízkých, ale zajistit bydlení, je hned další v pořadí. Ačkoliv pojištění staveb a domácností běžně kryje také škody způsobené vichřicí, následky řádění tornáda nutí k zamyšlení, je-li pojistné krytí dostatečné i pro dosud ne tak běžnou událost.


Mohlo by vás zajímat: Glosa Ondřeje Kovaříka: Vyhýbá se Evropská komise řešení energetické krize?


Co je pro Vás, jako obchodní ředitelku, nejdůležitější v oblasti obchodu?

Nejdůležitější je dělat takové věci, které mají smysl a cíl. Podpořit takový obchod, jenž přinese užitek oběma stranám. Říká se, že právě toto je na obchodní činnosti to nejtěžší. Ale když se to naučíte a nehledáte pouze jednostranné výhody, je to startovní čára úspěchu. Chce to hodně silné nervy, odhodlání, a hlavně se nebát. A když druhá strana zjistí, že takto uvažujete, že se neženete za obchodem hlava nehlava, stává se takový postoj základem trvalých hodnotných business vztahů, které se postupně úročí.

Děkuji Vám za rozhovor.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články