Trilogie o životním pojištění od INSIA se líbí


			Trilogie o životním pojištění od INSIA se líbí

Jak vznikla a realizovala se myšlenka komplexního pohledu na životní pojištění v případě následného vzdělávání. Pozitivní zkušenosti se vzděláváním v podobě studiových moderovaných rozhovorů se specialisty.

Následné vzdělávání na pojištění (NVP) v rozsahu 15 hodin ročně se již stalo součástí vzdělávání zprostředkovatelů pojištění, protože vyplývá ze zákona č. 170/2018 Sb., Zákon o distribuci pojištění a zajištění.


Mohlo by vás zajímat: Inflace v lednu meziročně spadla na 2,3 %. Je nejnižší od března 2021


VECTOR Certifikace s.r.o. vzdělává zajímavou formou v podobě moderovaných video rozhovorů s odborníky z praxe. Nyní je naše vzdělávání již ze 100 % tvořeno moderovanými rozhovory, které si poradce může pustit na svém mobilu, tabletu nebo PC a to 24/7. Sám si zvolí rychlost samostudia, protože si video může kdykoliv zastavit, přehrát znovu a má ho k dispozici až do konce prosince. Takže je jedno, zda si ho objedná již v lednu a splní kontrolní otázky, nebo se k němu vrací v průběhu roku. Považujeme to jako vhodnou alternativu ke klasickému prezenčnímu vzdělávání, kdy musí poradce obvykle někam cestovat a hledat vhodný termín.

Aktuálně máme v nabídce 36 hodin, ze kterých máme složené balíčky 15 hodin pro všechny typy zkoušek. Průměrné hodnocení kurzů je 4,7 z 5 hvězdiček (3000+ hodnocení).

O jaká témata je zájem?

Takže formu našeho NVP jsme si popsali, ale jak je to s obsahem? Obsah následného vzdělávání je pro poradce velmi důležitý, ale pro každou akreditovanou osobu je náročné udržet aktuálnost témat a poradci si žádají novinky a zajímavosti. Seniorní poradce, který „pojišťuje“ 20 let, nechce slyšet obvyklé věci, které už 100krát slyšel. Ale třeba začínající poradce oproti tomu přivítá jakési opakování, protože třeba teprve nedávno složil zkoušku a s pojišťováním začíná. Proto máme naši nabídku také v podobě balíčků, s různou hloubkou odbornosti, aby si vybral každý. Novinky letošního roku nabízíme již od 12.1.2024 a je z čeho vybírat.


Mohlo by vás zajímat: PwC CEO Survey: Dvě třetiny českých firem letos věří v růst. Díky inovacím


Proč jsme zvolili TRILOGII?

Když jsme se v závěru roku 2022 radili, co by mohlo poradce zajímat a procházeli jsme jednotlivá možná témata, tak nás napadlo, že by bylo fajn, mít ucelený pohled na životní pojištění. Ale to se do našeho jednoho obvyklého rozhovoru v rozsahu dvou hodin nevejde. Proto jsme přišli s neobvyklým konceptem 3 samostatných částí, které na sebe budou navazovat, propojí se a zahrnou vše potřebné, pro prohloubení a pochopení životního pojištění. Takže téma už máme, formu také, začínáme hledat specialistu s hlubokými teoretickými a praktickými zkušenostmi, který by s námi do projektu „šel“.

Cesta vede do INSIA

Vybrali jsme přední finanční technologickou a pojišťovací společnost působící na českém trhu již více než 30 let. Profesionálního mezinárodní pojišťovací makléře - broker pool. V jeho čele stoji dlouhá léta předseda Asociace českých pojišťovacích makléřů (AČPM), generální ředitel společnosti INSIA Ivan Špirakus.

V týmu INSIA pracuje na pozici produktového manažera paní Ivana Brabcová, která se v pojišťovnictví pohybuje již od roku 1996 a se spoluprací souhlasila. Hned jsme se pustili do přípravy, ujasnili si podrobnosti a hlavně, jaké budou jednotlivé části trilogie.

Tři fáze životního pojištění:

  1. Sjednání pojištění
  2. Trvání smlouvy
  3. Ukončení smlouvy

Mohlo by vás zajímat: Nový zákon o povinném ručení vyšel ve Sbírce zákonů


Realizace

Před vlastním natáčením ve studiu, jsme si připravili PowerPoint, který vidí poradce během rozhovoru a dohodli jsem se s kameramanem, že je pro nás důležitý obsah textu na obrazovce, takže jedna studiová kamera ho vždy zaznamenává.  V rámci postprodukce pak vznikne profesionální studiový rozhovor. Točíme „naživo“, nestřiháme, takže je rozhovor autentický. Pokud specialista řekne cizí slovo, hned od něho žádám výklad, nebo české vysvětlení tohoto pojmu. Často je v rozhovoru slyšet smích, nadsázku, nebo příběh, ale nikdy ne pláč a snažíme se o pozitivní dojem. Mou rolí je také ohlídat časomíru, specialisté toho zkrátka vědí moc.

S Ivanou Brabcovou jsem se sešel ve studiu v říjnu 2023 podruhé na natáčení druhé části trilogie Průběh smlouvy. Proč v říjnu? Abychom stihli natáčení, postprodukci a hotovou nahrávku předkládáme s předstihem na ČNB. Součástí každé části je také sylabus, obsah kapitol a kontrolní otázky. Vše jsme na podzim stihli a již 12.1.2024 jsme druhý díl představili poradcům jako novinku.

Jaké máme ohlasy?

Trilogie 1

Cílem Vectoru je vždy vyhledat předního specialistu a poskytovat zajímavé informace. Proto je pro nás také důležitá zpětná vazba od poradců. Vybírám jednu zpětnou vazbu na část Sjednání smlouvy z 1.9.2023

Výborné. Určitě si napřesrok koupím i další díly tohoto kurzu a možná si ještě zopakuji i tento díl“. Celkové hodnocení první části je nyní od 103 účastníků hodnocení 4,7 z 5 hvězdiček.


Mohlo by vás zajímat: David Poes: Jak je na tom české životní pojištění v kontextu Evropy?


Trilogie 2

Druhý díl s názvem Trvání smlouvy je novinka letošního roku. Má zatím pouze dvě hodnocení. Dne 27.1.2024 mě potěšila věta od poradce: “Je vidět naprosto profesionální přístup lektorky a obrovská znalost produktu“. 

A co nás tedy čeká letos na podzim? Opět se sejdu se specialistkou, dohodneme se, co by mělo v tom třetím závěrečném dílu zaznít. Objednám studio a rádi v lednu 2025 představíme poradcům, na co všechno  si máme dát pozor při ukončení smlouvy.


Mohlo by vás zajímat: Ondřej Kovařík: Industrial Deal je slibný krok


Závěr

Jsem rád, že jsme se do projektu trilogie s INSIA pustili. Výsledkem bude komplexní pohled na pojištění, kde jsou zohledněny všechny aspekty, které vstupují do životního pojištění od legislativy, přes zdravotní hlediska, až po odčitatelnost. Předpokládaný časový rozsah všech 3 nahrávek se bude blížit šesti hodinám odborného výkladu od zkušené specialistky. Již nyní je jasné, že máme šanci si ve studiu říci také nové letošní zkušenosti s nabídkou dlouhodobé zdravotní péče, která je již nyní zakotvena i legislativně.

Ing. Miroslav Škvára, MBA
Partner VECTOR Certifikace s.r.o.


Ivana Brabcová

  • v pojišťovnictví od roku 1996.
  • začínala v Chmelařské pojišťovně -> po spojení s ČSOB Pojišťovnou téměř 10 let produktovým manažerem životního pojištění - hl. činností byl vývoj nových produktů a tvorba produktů pro externí prodejní sítě
  • od 2008 na obdobné pozici v pojišťovně Allianz
  • od 2014 v makléřské společnosti jako produktový specialista – hlavní pracovní náplní bylo srovnávání produktů životního pojištění na českém pojistném trhu a spolupráce s pojišťovnami na úpravách produktů stávajících
  • od 2019 produktový specialista – životní pojištění ve společnosti INSIA a.s.

Trilogie 4

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články