Tvrdá konkurence na německém trhu povinného ručení


			Tvrdá konkurence na německém trhu povinného ručení

Portál Versicherungswirtschaftheute zveřejnil v listopadu článek, který se týká konkurence na trhu pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v Německu. Cenová konkurence je letos znovu velmi tvrdá a k tomu se ještě zvyšují ceny náhradních dílů k motorovým vozidlům. Na základě toho je v článku dokonce položena otázka, zda si tím příslušní pojistitelé nekopou vlastní hrob?

Experti společnosti Assekurata počítají s mírným poklesem cen pojistného nebo minimálně s jejich stagnací. To může mít závažné důsledky pro všechny účastníky trhu, neboť marže jsou nízké. Příčinu cenového boje spatřuje Assekurata v chování dvou těžkých vah na německém trhu pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Společnost Allianz se totiž rozhodla významně znesnadnit roli lídra trhu v tomto segmentu pojišťovně Huk Coburg.

To se dá kromě produktových inovací provést samozřejmě i přes ceny. A skutečně, mnichovská Allianz zatroubila do útoku. Předseda představenstva Allianz Versicherungs-AG Joachim Müller nedávno prohlásil: „Byť je pojišťovna Huk Coburg lídrem v segmentu pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, nemusí to tak zůstat nastálo.“

Allianz je dlouhodobě považována za dobrého, ale drahého pojistitele. S tímto image chce ovšem nyní skoncovat. Proto byla její aktuální kampaň zaměřena kompletně na cenový argument. Pojišťovna Huk Coburg si je však vědoma své síly a sází nyní na novou sazbu s velmi příznivou výší pojistného.


Mohlo by vás zajímat: Zajímavost: Houstonské mrakodrapy zpomalily hurikán Harvey


Je vcelku logické, že jestliže poklesnou sazby u velkých hráčů, tak to má dopad na celý trh pojištění odpovědnosti z provozu vozidla, neboť malí hráči je musí následovat, pokud si chtějí udržet tržní podíly.

Zisky na tomto trhu, který má hodnotu 27 mld. eur (hrubé předepsané pojistné), mohou být docíleny toliko na úkor jiných soutěžitelů, neboť v době narůstajícího ekologického povědomí, nástupu car-sharingu a zákazu vjezdu pro dieselové motory je růst trhu málo pravděpodobný.

Pokud ceny opravdu poklesnou, bude pravděpodobnější, že pojistitelé provozující pojištění odpovědnosti z provozu vozidla ztráty absorbují. Jedině za předpokladu, že nedojde k dalším nepříznivým událostem, vytvoří segment pojištění odpovědnosti z provozu vozidla v roce 2018 černou nulu. Situace se asi nezlepší, neboť aktuálně se projevuje tlak na cenovou úroveň roku 2019. Experti však nepočítají s tak ničivou cenovou válkou jako v roce 2010. Pojistitelé prý sice mohou technickou ztrátu nějak „skrýt“, ale určitě nikoli v takovém rozsahu, jak to bylo možné dříve.

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články