Zlomový bod? První rok americké Lemonade s pozitivním cash flow


			Zlomový bod? První rok americké Lemonade s pozitivním cash flow

Americká společnost Lemonade oznámila své finanční výsledky za rok 2024, přičemž zdůraznila růst tržeb, zlepšené ztrátové poměry a kladný volný cash flow. Škodní poměr se zlepšuje, pojistné stouplo o 26 %. Hodlá dále expandovat.

Mladá firma Lemonade, průkopník v oblasti digitálního pojištění, dosáhla v roce 2024 významného milníku - poprvé v historii vykázala celoroční pozitivní volný cash flow. Tento úspěch podtrhuje postupnou transformaci společnosti z čistě růstového startupu na finančně stabilnější podnik, který začíná naplňovat svůj obchodní potenciál. Pojďme se podívat, co stojí za tímto pokrokem a jaké jsou další plány této dynamické pojišťovny.

Klíčové finanční výsledky: Růst a zlepšení

Za rok 2024 vygenerovala Lemonade celkem 48 milionů USD upraveného volného cash flow, přičemž jen ve čtvrtém čtvrtletí to bylo 27 milionů USD. Předepsané pojistné u platných smluv dosáhlo 944 milionů USD, což představuje meziroční nárůst o pozoruhodných 26 %.

Významného pokroku dosáhla společnost také v oblasti hrubých ztrát, kde poměr za posledních dvanáct měsíců činil 73 % - zlepšení o 12procentních bodů oproti předchozímu roku. Jedná se již o šesté po sobě jdoucí čtvrtletí postupného zlepšování tohoto klíčového ukazatele.

Zákaznická základna Lemonade se ke konci čtvrtého čtvrtletí 2024 rozrostla na více než 2,43 milionu klientů, což představuje meziroční nárůst o 20 %. Hrubý zisk se meziročně téměř zdvojnásobil na 167 milionů USD.


Mohlo by vás zajímat: STAR má novou ředitelku. Ivana Dřevojánková sází na lidi, technologie a férovost


Autopojištění jako motor budoucího růstu

Strategie Lemonade se stále více soustředí na autopojištění jako klíčový prvek dalšího růstu. Společnost nedávno oznámila vstup své divize Lemonade Car na trh v Coloradu, čímž rozšířila svou dostupnost na přibližně 40 % amerického trhu s pojištěním vozidel. Colorado představuje pro Lemonade zajímavou příležitost: obyvatelé tohoto státu ročně utratí za pojištění automobilů kolem 7 miliard USD. Tento krok zapadá do širší expanzní strategie společnosti, která již nyní působí nejen v USA, ale také v několika evropských zemích, konkrétně v Německu, Nizozemsku, Francii a ve Velké Británii.

Zlomový bod První rok americké Lemonade s pozitivním cash flow 1

Výzvy spojené s živelními pohromami

Přes pozitivní finanční výsledky čelí Lemonade i významným výzvám. Společnost odhaduje, že lednové požáry v Kalifornii v roce 2025 ji zasáhnou hrubými výdaji na pojistná plnění ve výši přibližně 45 milionů USD s odhadovaným dopadem na upravený ukazatel EBITDA ve výši 20 milionů USD.

Lemonade současně zdůrazňuje, že její strategie diverzifikace portfolia produktů mezi pojištění domů, nájemníků, domácích mazlíčků a automobilů, spolu s vylepšeným řízením expozice vůči katastrofickým rizikům, pomohla zmírnit potenciální finanční dopad, který by podle jejích odhadů mohl být jinak až pětkrát větší.

Světlo na konci tunelu

Přestože Lemonade stále ještě celkově vykazuje ztrátu, trend je jednoznačně pozitivní. Společnost poprvé ve své historii vykázala kladný upravený ukazatel EBITDA bez růstových výdajů a významně zlepšila své finanční výsledky oproti předchozímu roku, kdy vykázala čistou ztrátu 236,9 milionu USD (oproti ztrátě 297,8 milionu USD v roce 2022).

Lemonade také disponuje solidní kapitálovou základnou: celková aktiva činila k 31. prosinci 2024 přibližně 1 miliardu USD, přičemž pojišťovací divize vykazují regulační přebytek ve výši 271,4 milionu USD (tj. rozdíl mezi skutečnou výší kapitálu pojišťovny a minimálním kapitálovým požadavkem, který stanoví dohledový orgán).


Mohlo by vás zajímat: Intermap: Inovativní řešení pro stanovení tržní ceny nemovitosti používá i Slavia


Dosažení hranice 1 miliardy USD v rámci pojistného (In Force Premium) koncem března 2025 je pro Lemonade významným úspěchem, který přichází 8,5 roku po prodeji první pojistné smlouvy. Tento růst byl podpořen základní strategií společnosti opírající se o investice do technologií, široké portfolio produktů, významný geografický dosah a neustálé zaměření na zákaznickou zkušenost.

Úspěch společnosti Lemonade ukazuje na trend digitalizace pojišťovnictví, který se postupně globálně prosazuje. Na jejím příběhu lze ilustrovat, že i v tradičním a poměrně konzervativním regulovaném odvětví je možné uspět s inovativním přístupem zaměřeným na technologie a zákaznickou zkušenost, i když výsledky přicházejí pomaleji, než se před lety předpovídalo. Pro tradiční hráče na trhu to může být varováním i inspirací: digitální transformace není jen módním trendem, ale nezbytným předpokladem pro dlouhodobou konkurenceschopnost.

Zdroj: Lemonade

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

Související články