„Chceme, aby se motoristé, kteří toho tolik nenajezdí, zamysleli nad svým povinným ručením. Dáváme jim příležitost, aby sami ovlivňovali výši svého pojistného. Nezajímá nás už jen to, v jak rizikovém prostředí se pohybují, ale zejména kolik v něm doopravdy stráví času,“ uvádí ředitelka autopojištění Allianz pojišťovny Veronika Hašplová.
Povinné ručení i havarijní pojištění Allianz začíná od pěti tisíc kilometrů a stoupá do hodnoty 25 tisíc. Škála tím pádem zahrnuje i průměrný nájezd českých řidičů, který se pohybuje v rozmezí 10–15 tisíc kilometrů. Novinkou od konce loňského roku je zvýhodnění pro řidiče, kteří ročně ujedou více než 25 tisíc km. Horní hranice zde končí a cena se jim s přibývajícími kilometry nenavyšuje.
Mohlo by vás zjajímat: Swiss Re 2017: Čistý zisk 331 milionů USD
„Žádnou přirážku za podstřelení nebo překročení zapsaného nájezdu nemáme, život nelze naplánovat na kilometry a je přece mnoho důvodů, proč původní představa o nájezdu po několika měsících úplně nevyjde,“ doplňuje Veronika Hašplová a poukazuje na stejný systém plateb např. u vodného, stočného a elektriky. Jediným důkazem o ujetých kilometrech je tak fotografie tachometru.
A jak to po roce a půl vypadá s tipováním nájezdu? Kolem 47 % klientů Allianz pojišťovny zvolilo variantu s takovým počtem kilometrů, který skutečně najeli. Přes 17 % zadalo vyšší nájezd, takže těm bude Allianz pojistné vracet. A zbytek, který najel víc, naopak pojistné doplatí.
Komentáře
Přidat komentář