Autoasistenci už někdy potřebovala čtvrtina řidičů. Zpravidla kvůli poruše vozu


			Autoasistenci už někdy potřebovala čtvrtina řidičů. Zpravidla kvůli poruše vozu

Čtvrtina českých motoristů už v minulosti využila asistenční služby. Ve třech čtvrtinách případů to přitom bylo kvůli poruše vozu, ve čtvrtině kvůli nehodě, vyplývá z průzkumu ČPP Servis na začátku letní turistické sezóny, která pravidelně přináší zvýšený počet asistenčních výjezdů. Zájem o sjednávání asistenčních služeb proto v poslední době výrazně roste.

Už 23 % českých motoristů využilo asistenční služby při poruše vozu, dopravní nehodě nebo třeba ztrátě klíčů od auta, vyplývá z průzkumu ČPP Servis. „Služby asistenčních služeb motoristé ocení až v okamžiku, kdy její služby využijí. A věří, že je nikdy potřebovat nebudou. Přesto jsou při sjednávání pojištění vozu velmi poptávané, majitele auta zajímá především rozsah asistenčních služeb a často si připlácejí za nadstandardní benefity. Mezi nejčastější patří logicky odtah vozu a zajištění jeho opravy, nicméně autoasistence umí daleko víc,“ říká předseda sboru jednatelů ČPP Servis David Krňávek.


Mohlo by vás zajímat: Při tragické dopravní nehodě zahynuli Jana Čechová a Vladimír Přikryl


V téměř třech čtvrtinách případů (73 %) využívají lidé autoasistenci při poruše vozu, ve čtvrtině případů při dopravní nehodě. Asistenční služby dokáží krýt záda i v situaci, když řidič ztratí klíče od svého vozidla.

Z interních dat České podnikatelské pojišťovny, která řeší zhruba 30 tisíc asistenčních zásahů ročně, přitom vyplývá, že každý druhý zásah míří k poruše motoru. „Z ostatních závad se často vyskytuje porucha převodovky, defekt pneumatiky nebo problémy s baterií, kdy je nutné vůz nastartovat přes startovací kabely. Pravidelně dochází k výraznému počtu nárůstu výjezdů mezi červnem a září,“ dodal David Krňávek.

Motoristů, kteří si sjednávají pro své vozidlo pouze povinné ručení, je čím dál méně. Většinu dnes už tvoří ti, kteří si vedle tohoto zákonného pojištění smluvně zajistili i další pojistné doplňky. Vedle pojištění čelního skla jsou nejoblíbenější právě asistenční služby. A s rostoucím počtem cestujících do zahraničí se zájem o asistenční služby zvyšuje. Podle průzkumu ČPP Servis se letos do zahraničí chystá 53 % obyvatel ČR.


Mohlo by vás zajímat: Digitalizace a automatizace. Co přinese rok 2023 pro pojišťovny?


Asistenční služby přitom nejčastěji pomáhají při odtahu vozu do nejbližšího servisu, tuto službu využilo 49 % z těch, kteří už s autoasistencí zkušenost mají. Druhou možností je odvoz porouchaného či nabouraného vozu až do místa bydliště, což využilo 28 % lidí. Menší opravy, jako například defekt či nefunkční baterii, lze vyřešit rychlou pomocí přímo na místě, takovou zkušenost má 15 % lidí.

„Asistenční služby nicméně nabízejí i řadu dalších možností, jako je např. zajištění náhradního ubytování, úhrada nákladů na cestu zpět domů nebo úschova nepojízdného vozidla. Právě v těchto benefitech jsou často mezi jednotlivými pojistnými smlouvami velké rozdíly, proto je vhodně si i tyto možnosti prozkoumat. V případě nesnází bude řidič vědět, s čím vším mu může pojišťovna pomoci,“ uzavřel David Krňávek.


Mohlo by vás zajímat: Klimatická neutralita stojí evropský průmysl miliardy eur


Česká podnikatelská pojišťovna v letošním roce výrazně vylepšila své asistenční služby, její asistence Car Premium nabízí mj. bezlimitní vyproštění a odtah po celé Evropě nebo poskytnutí náhradního vozu až na 15 dnů. „Řidiči tak kvůli problémům s autem nemusejí přerušovat nebo rušit svou dovolenou, můžou pokračovat v náhradním autě,“ dodal David Krňávek. Součástí Car Premium je i ubytování v nouzi až na 5 nocí nebo úhrada nákladů na cestu zpět domů.

Průzkum zrealizovala společnost ČPP Servis v červnu letošního roku na vzorku 1 050 respondentů z celé České republiky. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.

Zdroj: ČPP Servis

Sledujte nás

Facebook Twitter LinkedIn

Komentáře

Přidat komentář

Nejsou žádné komentáře.

RSS

Související články